روی خط نیرو

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۳۳

آبگیری 87 سد با کمتر از 40 درصد ظرفیت

ایرنا به گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، تنها ظرفیت 8 درصد سدهای کشور بین 90تا 100درصد پر است اما 41درصد سدهای کشور بین 40تا 90درصد و بقیه کمتر از 40درصد آب دارند.

از ابتدای سال آبی تا پنجم آبان ماه جاری، حجم آب مخازن 87 سد کشور ازجمله سدهای لار، زاینده رود، درودزن، ‌ساوه، ‌15خرداد، استقلال و دوستی کمتر از 40درصد بوده است. براساس این گزارش، حجم مخازن 13سد کشور ازجمله سدهای دز، ‌مهاباد، گیلانغرب، اکباتان و کردکندی بین 40 تا 50 درصد آب دارند. حجم مخازن 28سد کشور ازجمله سدهای تهم، شهید رجایی، ‌کوثر، کرخه و طالقان بین 50 تا 70درصد پر است. حجم آب موجود در مخازن 27سد کشور ازجمله سدهای کرج، لتیان، قشلاق، سلیمان شاه و البرز بین 70 تا 90درصد برآورد شده است. فقط 14سد کشور ازجمله سدهای گیلارلو، میجران، دویرج، ایلام و کاران بین 90 تا 100درصد آب دارد.


نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران

پاون دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور از حضور ویژه و پاویونی چهار کشور کره جنوبی، چین، ترکیه و آلمان در نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور خبر داد.

کیومرث جلیلیان، دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور، حضور چهار کشور کره جنوبی، ترکیه، چین و آلمان به صورت یاویون را از ویژگی‌های نمایشگاه شانزدهم ذکر کرد و افزود: کشور چین با 134شرکت، ترکیه با 18شرکت، کره جنوبی با 12شرکت و آلمان با 11شرکت در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.

وی با بیان این مطلب که شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور از 15تا 18 آبان ماه جاری در محل برگزاری دایمی نمایشگاه بین‌المللی در فضایی بالغ بر 43هزار متر مربع در 12سالن نمایشگاهی با مجموع 650 شرکت شامل 350شرکت داخلی و 259شرکت خارجی برگزار می‌شود، گفت: این شرکت‌ها از 21کشور جهان ازجمله شرق آسیا، اروپای مرکزی، حوزه اسکاندیناوی، امریکا، روسیه، چین و... آخرین دستاوردهای خود را در زمینه صنعت برق به معرض بازدید عموم می‌گذارند و در مدت 4روز در یک فضا سالم و تخصصی به رقابت خواهند پرداخت.


گواهینامه بین‌المللی سدهای بتنی شاخص برای سد کارون 3

ایلنا شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران توانست گواهینامه بین‌المللی سدهای بتنی شاخص را در سد کارون 3 به خود اختصاص دهد. در جریان کنفرانس بین‌المللی سدها و مخازن که توسط کمیته ملی سدهای بزرگ چین (chincold) و با همکاری کمیته بین‌المللی سدهای بزرگ (Icold) و انجمن سدهای امریکا (ussd) در اکتبر 2016 در شهر تاریخی شیان چین برگزار شد، عنوان سد بتنی بلند شاخص بین‌المللی به «سد کارون 3» اختصاص یافت و گواهینامه آن در مراسم افتتاحیه کنفرانس مذکور به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اهدا شد. بنابراین گزارش، براساس ارزیابی‌هایی که توسط هیات داوران متشکل از 10کارشناس و متخصص سدسازی از 8 کشور در مورد سدهای مختلف انجام شد و نتایج آن به تایید روسای کمیته بین‌المللی سدهای بزرگ، کمیته ملی سدهای بزرگ چین و انجمن سدهای امریکا رسید، چهار سد شیا اوان (xiaowan) از چین، کارون 3 از ایران، دورشاک (Dworshak) از امریکا و ریدراکولی (Ridracoli) از ایتالیا با کسب دو سوم آرای هیات داوران حائز شرایط تشخیص داده شدند و عنوان سد بتنی بلند شاخص بین‌المللی به آنها تعلق گرفت.

قابل ذکر است، معیارهای مورد توجه هیات داوران در این ارزیابی؛ نوآوری برجسته در طراحی، اجرا و بهره‌برداری، عملکرد و کارایی مناسب بعد از احداث، توجه ویژه به جنبه‌های زیست محیطی و اجتماعی در حین ساخت و بهره‌برداری و توجه به توسعه دانش فنی و انتقال تجربه بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر