برنامه‌های شرکت‌های هوایی و ریلی برای زائرین اربعین

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۲۰

گروه راه و شهرسازی|

شرکت‌های هوایی و ریلی ایران تمهیدات ویژه‌یی برای مسافران اربعین عتبات فراهم آورده‌اند. آنگونه که معاون مسافربری راه‌آهن گفته است، قیمت بلیت قطار تا اطلاع ثانوی افزایش نمی‌یابد. او همچنین اعلام کرده است: برای ایام اربعین قطارهای فوق‌العاده در مسیر تهران - شلمچه راه‌اندازی می‌شود.

سیدحسن موسوی میرحسن موسوی از افزایش ظرفیت همه قطارهای حومه‌یی استان تهران با توجه به افزایش تقاضا خبر داد و گفت: به علت افزایش تقاضا در ایام اربعین قطارهای فوق‌العاده راه‌اندازی خواهند شد. وی با بیان اینکه تا چند روز آینده درباره افزایش ظرفیت قطارها به پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین اطلاع‌رسانی می‌کنیم، گفت: مثلا مسیر تهران تا شلمچه قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین راه‌اندازی می‌شوند. میرحسن موسوی ادامه داد: قیمت بلیت قطارها طبق قانون از نرخ مصوب تبعیت می‌کند و شرکت راه‌آهن هم به قیمت‌ها در بازار نظارت دارد. معاون مسافری راه‌آهن در رابطه با اینکه آیا قیمت‌ها تا پایان امسال ثابت می‌ماند یا خیر، گفت: هنوز هیچ کدام از شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه نکرده‌اند و راه‌آهن هم برنامه‌یی برای افزایش قیمت‌ها ندارد. بنابراین تا اطلاع ثانوی قیمت بلیت قطار افزایش نمی‌یابد. وی با بیان اینکه بر مبنای افزایش تقاضای سفر، میزان تردد قطارهای حومه‌یی افزایش می‌یابد، گفت: افزایش تردد قطارهای حومه‌یی در تهران را دنبال می‌کنیم. وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم در زمان‌های پیک سفر، فواصل بین اعزام قطارها به 20 دقیقه کاهش یابد و همچنین در زمان غیرپیک این عدد یک ساعت باشد. همچنین از دیگر برنامه‌های ما این است که مسافران بتوانند ساعت دقیق حرکت قطارهای حومه‌یی را در سایت راه‌آهن مشاهده کنند. معاون مسافری راه‌آهن همچنین با اشاره به راه‌اندازی قطارهای حومه‌یی در شهرهای جدید گفت: قرار بر این است که شرکت عمران شهرهای جدید از محل اعتبارات خود خطوط ریلی راه‌اندازی کند و راه‌‌آهن بهره‌بردار باشد. وی همچنین درخصوص برنامه راه‌آهن برای آزادسازی قیمت‌ها گفت: آزادسازی قیمت بلیت قطار در دستور کار نیست، اما در این زمینه مطالعاتی در حال انجام است. میرحسن موسوی با اشاره به افزایش سیر قطارهای حومه‌یی در شهرهای بزرگ اظهار داشت: سیاست راه‌آهن، افزایش تردد قطارهای حومه‌یی است و به دنبال این هستیم که تقاضای سفر ریلی در شهرهای بزرگ مثل تهران، تبریز، شیراز و اصفهان را افزایش دهیم.

بازگشت مابه‌التفاوت‌ نرخ آزاد و مصوب

در همین رابطه مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز با تاکید بر اینکه تهیه بلیت پروازهای اربعین از آژانس‌‌های مشخص شده فقط با نرخ مصوب انجام می‌شود، گفت: زائران اربعین بلیت رفت و برگشت هواپیما را از همین ایران تهیه و اصالت بلیت خود را از طریق بخش اعتبارسنجی مندرج در سایت انجمن بررسی کنند.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه مسافران اربعین به هیچ عنوان بلیت یک‌طرفه هواپیما برای سفر به عراق در این ایام نگیرند، بیان کرد: مسافران تلاش کنند بلیت رفت و برگشت به عراق و نجف برای ایام اربعین را از همین ایران تهیه کنند.

وی افزود: تاکنون چندین گزارش از صدور بلیت جعلی در آژانس‌های فروش بلیت هواپیما در کشور عراق داشته‌ایم و به این ‌ترتیب اطمینانی به این آژانس‌ها در کشور عراق نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: مسافران جهت اطمینان از تهیه بلیت هواپیما برای ایام اربعین با نرخ‌های مصوب، فقط از طریق دفاتر فروش بلیتی که در پایگاه‌های اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است، اقدام کنند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: همچنین امکانی فراهم شده است تا هر مسافری که بلیت تهیه کند، بتواند از طریق مراجعه به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اعتبارسنجی بلیت پرواز خود را انجام دهد؛ بدین‌ترتیب که با مراجعه به سایت و درج شماره بلیت در بخش اعتبار سنجی، از اصالت بلیت خود مطمئن شود. مقصود اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه فروش بلیت پروازهای اربعین در آژانس‌های مشخص شده‌ فقط با نرخ مصوب انجام می‌شود، گفت: هر مسافری که بلیت با قیمت بالاتر از نرخ مصوب از آژانس‌های تعیین شده دریافت کرد، می‌تواند به واحد بازرگانی ایرلاین مذکور مراجعه و مابه‌التفاوت بلیت خود را پیش از انجام پرواز دریافت کند.

وی همچنین در رابطه با اینکه چرا در برخی آژانس‌های سطح شهر، قیمت بلیت پروازهای اربعین بالاتر از نرخ مصوب است؟ گفت: آنهایی که بالاتر از نرخ مصوب بلیت می‌فروشند درواقع از چارتر‌کننده اصلی و به صورت دست دوم بلیت را دریافت می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به زائران اربعین توصیه می‌شود بلیت پروازهای عراق برای ایام اربعین را‌ حتما از آژانس‌‌های مشخص‌شده دریافت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر