اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۹۱

یورو و انواع سکه گران شد

قیمت انواع سکه و ارز به غیر از دلار و پوند در بازار آزاد روز چهارشنبه با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش «تعادل»، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز چهارشنبه با ۷ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷هزار تومان افزایش یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود. نیم سکه با ۳ هزار تومان افزایش ۵۶۳ هزار تومان، ربع سکه با ۲ هزار تومان افزایش ۲۹۸ هزار تومان و هر سکه گرمی نیز با هزار تومان رشد ۱۸۸ هزار تومان است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۹۱ تومان افزایش به ۱۱۳ هزار و ۷۴۸ تومان رسید. دلار در بازار آزاد با دو تومان کاهش به ۳۶۲۵ تومان، یورو با ۲۶ تومان افزایش ۴۰۲۱ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۳ تومان کاهش به ۴۴۵۵ تومان رسید.


اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حل رفع رکود

مدیرعامل بانک گردشگری گفت: اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حل رفع رکود موجود و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، خسرو خواجه‌حسنی گفت: با تکیه بر توانایی‌ها و منابع داخلی در عین استفاده از جذابیت‌های ایران برای سرمایه‌های خارجی، می‌توانیم شتاب پیشرفت در کشور را بالا ببریم. مدیرعامل بانک گردشگری ظرفیت‌های اقتصادی ایران را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: شکی نیست که ایران از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برخوردار است و همین، دلیل استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دنیا برای سفر به ایران و بررسی شرایط فعالیت است. خواجه حسنی در ادامه اظهار داشت: قطعاً هیات‌های اقتصادی که به ایران می‌آیند از قبل مطالعات گسترده‌یی در مورد زمینه‌های کسب‌وکار در کشور ما داشته‌اند و به پشتوانه چشم‌اندازهای موجود، ایران را به عنوان یک فرصت ارزشمند قلمداد می‌کنند. در این بین توجه به داشته‌های داخلی در کنار استفاده از امکانات و تکنولوژی سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند پل عبور از شرایط فعلی باشد.


بهره‌برداری از پلیمر شریان با تسهیلات بانک صنعت

شرکت رازان پلیمر شریان با تامین مالی بانک صنعت و معدن به اجرا درآمده و تولید خود را آغاز کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن این شرکت از 2میلیون و 200هزار یورو تسهیلات ارزی، 3میلیارد ریال تسهیلات داخلی و حدود 18میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش این بانک استفاده کرده است. شرکت یاد شده که در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز احداث شده در سال یک‌هزار و 950 تن فیلم 5 لایه پلی‌اتیلن تولید می‌کند و برای 41 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است. گفتنی است، طی سال‌های اخیر واحد‌های تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ صنعتی در کشور با بهره‌مندی از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری رسیده است.



سمینار آشنایی با مدل‌های ریسک و سوانح طبیعی

سمینار آشنایی با جدیدترین روش‌های مدل‌سازی برای مقابله با ریسک و سوانح طبیعی با تاکید بر بهره‌گیری از خدمات بیمه‌یی در بیمه مرکزی با حضور پروفسور هارش شاه، بنیانگذار مدل‌سازی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، در این سمینار که با حضور مدیران بیمه مرکزی و مدیران ارشد صنعت بیمه کشور برگزار شد، شرکت‌کنندگان با جدیدترین مدل ارزیابی ریسک سوانح طبیعی که توسط پرفسور هارش شاه ارائه شد، آشنا شدند. این مدل که براساس اطلاعات درست و کامل از ساختمان‌ها، شرایط جغرافیایی و موضوع حادثه‌خیزی مناطق به دست آمده است، می‌تواند به بیمه‌گران کشورهایی که در معرض خطر قرار دارند، کمک کند تا ضمن ارزیابی و تصمیم‌گیری درباره میزان حوادث، زمینه‌هایی فراهم کند که مردم به شرکت‌های بیمه اعتماد کنند. پروفسور هارش شاه در این جلسه با اشاره به اینکه تمرکز بیمه‌گران دنیا بر تحت پوشش قرار دادن افراد توانمند است، گفت: این افراد به خاطر درآمد بالا می‌توانند هزینه‌هایی را به بیمه اختصاص دهند اما براساس این مدل می‌توان با تعریف و تبیین بیمه‌هایی با نرخ پایین نسبت به تشویق و ترغیب فقرا به تهیه بیمه‌نامه‌ها اقدام کرد. وی درخصوص این مدل گفت: در صورت رخ دادن حادثه‌یی مانند زلزله یا سیل می‌توان با استفاده از اطلاعات قبلی و نرم‌افزارهای تعریف شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ارزیابی و تحلیل صحیح از اطلاعات لازم نسبت به پرداخت خسارت‌ها اقدام کرد.


مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها به‌روز شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسخه جدید مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها را ابلاغ کرد. به گزارش روابط‌ عمومی بانک مرکزی، به موجب مقررات جدید، میانگین وزنی نرخ خرید و فروش اسعار مورد معامله در شبکه صرافی‌های مجاز (شصم) براساس اطلاعاتی که رأسا توسط این صرافی‌‌ها به سامانه نظارت ارز (سنا) ارسال می‌شود، محاسبه شده و در پایگاه اینترنتی www.sanarate.ir در یک ساعت و کل روز اعلام می‌شود. همچنین تمام صرافی‌ها موظفند معاملات عمده و جزئی را به صورت همزمان در «سنا» ثبت کنند؛ ضمن اینکه مطابق با این مقررات معاملات فردایی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر