اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۸۷

خروج از رکود باید اولویت نخست باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از وضعیت فعلی اقتصاد کشور گفت: اولویت فعلی اقتصاد کشور باید خروج از رکود باشد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی جعفرزاده با بیان اینکه دولت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اقدامات مثبتی انجام داده اما کافی نیست، تصریح کرد: تاکید دولت برای کنترل تورم منجر به مشکلاتی هم شده است. اگر بازنگری در برخی از اقدامات دولت صورت بگیرد به‌طور حتم تجدیدنظر در رفتارهای اقتصادی ازجمله کنترل تورم انجام خواهد شد. جعفرزاده با بیان اینکه دولت تمام سعی خود را در راستای کنترل تورم کرده است، گفت: کنترل تورم خوب می تواند ثمرات مثبتی برای کشور داشته باشد اما با این پیش‌شرط که رکود نباشد. رکود اقتصادی درآمدها را کاهش داده است، چراکه وقتی دولت با رکود مواجه است درآمد ندارد و کسی نمی تواند مالیات بدهد. این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به وضعیت شرکت ها در شرایط رکودی گفت: دولتی که رکود دارد، شرکت های ناکارآمد دارد و کسی خواهان خرید شرکت ناکارآمد در بورس نیست از این رو بورس فلج خواهد شد.

وی افزود: تورم موجود در اقتصاد باعث شده که دولت نتواند در امر کوچک‌سازی و واگذاری بخش های دولتی به بخش خصوصی موفق عمل کند. این نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت در برخی جاها انرژی بیهوده صرف می کند، گفت: دولت باید یک سری فعالیت های دیگر در دستور کار خود قرار دهد تا به این ترتیب کاهش تصدی‌گری رخ دهد. جعفرزاده ایمن آبادی گفت: دولت انرژی خود را باید در ابتدا برای خروج از رکود بگذارد اگر رکود نداشته باشیم مانند بسیاری از کشورهای همسایه وضعیت اقتصادی بهتری خواهیم داشت.


۴۰ درصد مردم سرشماری شدند

قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن گفت: تا صبح روز گذشته چهل و نیم درصد مردم ایران به‌طور قطعی سرشماری شدند. به گزارش مهر، علیرضا زاهدیان افزود: تا صبح روز چهارشنبه ۱۰میلیون و ۴۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۳۴ میلیون و ۶۶۸ هزار نفر سرشماری شده‌اند. وی با اشاره به اینکه خانوارهای غایب می‌توانند از طریق اینترنت یا تلفن در سرشماری شرکت کنند، گفت: تاکنون ۶۱ هزار خانوار غایب از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت کرده و در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کرده‌اند. قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن افزود: خانواده‌هایی که کد آماری خود را گم کرده‌اند، می‌تواند به وب‌گاه سرشماری قسمت بازیابی کد آماری مراجعه و این کد را به دست آورده و در اختیار ماموران آمارگیر قرار دهند.

در همین زمینه مدیر اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن استان تهران با بیان اینکه تا صبح روز گذشته ۲۳ درصد جمعیت این استان سرشماری شدند، افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۵۳۱ نفر در استان تهران سرشماری شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر