تازه خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۵۵

درمان سرطان پستان

شعار روز جهانی رادیولوژی

تعادل| رییس انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه غربالگری پستان از طریق سونوگرافی و ماموگرافی انجام می‌شود، افزود: غربالگری به تشخیص به موقع تومور کمک می‌کند به گونه‌یی که می‌توان تومور را قبل از اینکه بزرگ و بدخیم شود با حفظ بافت سینه از بدن خارج کرد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن رادیولوژی ایران، جلال شکوهی، رییس انجمن رادیولوژی ایران با توجه به فرارسیدن روز جهانی رادیولوژی (17 آبان) گفت: شعار امسال روز جهانی «درمان سرطان پستان» است. رادیولوژیست‌ها می‌توانند با غربالگری دقیق پستان تومور را تشخیص و برای درمان به موقع بیمار را به مراکز درمانی مربوطه ارجاع دهند.

جلال شکوهی یادآور شد: برای تشخیص به موقع و پیشگیری از سرطان پستان به زنان بالای 35سال توصیه می‌شود هر 2سال یک‌بار غربالگری انجام دهند. رییس انجمن رادیولوژی با بیان اینکه روش غربالگری باید توسط رادیولوژیست تشخیص داده شود، خاطرنشان کرد: سونوگرافی دارای اشعه غیریونیزه است برای همین هیچ ضرری برای افراد ندارد اما ماموگرافی مضراتی را به همراه دارد به همین دلیل این روش برای زنان زیر 35 انجام نمی‌شود.


نیمی از ناباروری‌ها مردانه است

تعادل| رییس نهمین کنگره تازه‌های باروری و ناباروری و نخستین کنگره ناباروری مردان گفت: بیش از 90درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند، یکسری در مراحل اولیه بدون دارو بوده و مقداری با داروهای ساده و گروهی دیگر با جراحی و نهایتا حدود 30درصد آنها با روش‌های ART قابل درمان هستند. به گزارش روابط‌عمومی کنگره، سیدجلال حسینی افزود: متاسفانه در کشور ما هنوز یک نگاه سنتی وجود دارد و همیشه تقصیر ناباروری برگردن خانم‌ها انداخته می‌شود در صورتی که ناباروری در زوجین 50 در 50 است و ما باید این نگرش را به سمت خانم‌ها اصلاح کنیم. وی افزود: محور اصلی ما در کنگره نهم بحث ناباروری مردان خواهد بود و در بخش جمعیت هم سعی کرده‌ایم از صاحب‌نظران کشورهای همسایه دعوت به حضور کنیم. یکی دیگر از بحث‌های مهم در این همایش ملاحظات اخلاقی-اجتماعی است که زوج نابارور به خصوص مرد نابارور چه دیدگاهی به ناباروری دارد و ما باید به چه افرادی اجازه دهیم که برای فرزندآوری اقدام کنند؛ همچنین موضوع حاملگی‌هایی مطرح می‌شود که منجر به سقط جنین می‌شود و اینکه نقش آقایان در این میان چیست.


کارگزار بیمه‌ایم، اما بیمه نیستیم

ایلنا| حدود 800نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی سراسر کشور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

صبح روز گذشته حدود 800 نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس تجمع کردند.

این تجمع‌کنندگان می‌گویند: معوقات مزدی داریم و با اینکه کارگزار بیمه هستیم، خودمان بیمه نیستیم. این کارگزاران بقیه مطالبات خود را تصویب طرح تعیین تکلیف کارگزاران و تامین امنیت شغلی 2800 کارگزار صندوق بیمه کشاورزی عنوان کردند و گفتند: پس از سال‌ها کارکردن، نگران تجاری‌سازی و ورود بخش خصوصی به عرصه بیمه‌گذاری هستیم. احساس امنیت نداریم، چراکه شرکت‌های خصوصی قرار است، نیروها را به یک سوم کاهش دهند. تجمع‌کنندگان، از سکوت رسانه ملی در قبال مطالبات کارگزاران و بی‌توجهی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به مشکلات این کارشناسان نیز انتقاد کردند. از قرار معلوم قرار است در کمیسیون کشاورزی مجلس جلسه ویژه‌یی برای رسیدگی به مطالبات کارگزاران تشکیل شود. تجمع‌کنندگان می‌گویند: این هفتمین تجمع صنفی ما در سال جاری است ولی مسوولان گوش شنوایی برای شنیدن خواسته‌های ما ندارند و به مشکلات ما بی‌توجه هستند.


گندمکاران در انتظار نرخ تضمینی

ایرنا| مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی از اتمام دوره کشت گندم تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: گندمکاران برای برنامه‌ریزی در فصل کشت در انتظار اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم از سوی شورای اقتصاد هستند.

اسماعیل اسفندیارپور افزود: براساس قانون، دولت باید برای مدیریت و برنامه‌ریزی کشاورزان در هر فصل زراعی نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تا پایان شهریور ماه اعلام کند. در دولت یازدهم هر ساله نرخ خرید تضمینی به موقع اعلام می‌شد اما امسال با اندکی تاخیر روبه‌رو شده است. اسفندیارپور درباره سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری گفت: براساس برنامه‌ریزی باید هر ساله بخشی از سطح زیرکشت گندم کاهش می‌یافت که امسال مقرر شد، گندم در سطح 5میلیون و 750 هزار هکتار کشت شود. سال گذشته سطح زیر کشت گندم به 6میلیون هکتار رسیده بود. مشاور وزیر جهادکشاورزی از تامین 435 هزارتن بذر گندم گواهی شده در کشور خبرداد و گفت: بذر مورد نیاز کشت گندم کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم حتی امسال بذر تهیه شده نسبت به سال گذشته 18درصد افزایش داشته است.


منابع کارگران در چاه ویل سلامت

ایلنا| عضو هیات‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: وزارت بهداشت دنبال تصاحب منابع درمان کارگران است تا با اتلاف آن طرح شکست خورده تحول سلامت را پیش ببرد.

محمدرضا فرزعلیان با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای عمر دولت یازدهم مدیران وزارت بهداشت تنها درصدد دست‌اندازی به منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی بوده‌اند. وی افزود: انگیزه این اقدام وزارت بهداشت تنها و تنها جبران ناکارآمدی است که به دلیل بالا رفتن بی‌دلیل تعرفه‌های خدمات پزشکی به وجود آمده است. این مقام کارگری مدعی شد: در نتیجه اجرای این سیاست وزارت بهداشت دولت یازدهم، طرح تحول سلامت به صورت چاه ویلی درآمده است که باید تمام بودجه‌های درمانی دولتی و غیردولتی را ببلعد. عضو هیات‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: از آنجا که واضح است که دولت قادر به تامین منابع برای پر کردن این چاه ویل نیست، مدیران وزارت بهداشت با پافشاری به ادامه اجرای این طرح شکست خورده درصدد تصاحب منابع درمانی سازمان تامین‌اجتماعی هستند. فرزعلیان بر یکپارچه ماندن صندوق درمان تامین‌اجتماعی تاکید کرد و افزود: بخش‌های سه‌گانه صندوق سازمان تامین‌اجتماعی تنها در کنار هم معنا دارند و جداسازی یک بخش کارکرد سایر بخش‌ها را نیز برهم می‌زند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر