اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۵۱

تفاهمنامه همکاری با سازمان تبلیغات گلستان

گلستان در راستای لزوم ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و استفاده صحیح و بهینه از منابع آب به ویژه در بخش کشاورزی، شرکت آب منطقه‌یی گلستان تفاهمنامه طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی را با سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان منعقد و مبادله کرد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌یی گلستان، موضوع همکاری این تفاهمنامه استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی کشور با توجه به وضعیت بحرانی آب در کشور است.

همچنین از جمله محورهای همکاری این تفاهمنامه توسعه و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصارف مختلف آب (به ویژه در بخش کشاورزی) توسط شبکه تبلیغی به ویژه در ایام و مناسبت‌های مذهبی، برگزاری گفتمان‌های فرهنگی و دینی در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها با موضوع اصلاح الگوی مصرف و ترویج نگرش ارزشی و تقویت زمینه‌های فکری و فرهنگی در مصرف‌کنندگان آب با هدف حفاظت و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی است.


مقوله استاندارد باید در افکار نهادینه‌سازی شود

اراک ‌مدیرکل استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: اگر روی سیاست‌های ترویجی کار کنیم استاندارد را در افکار نهادینه کرده‌ایم و وقتی در افکار نهادینه شد، در اعمال نیز نهادینه می‌شود. ساحل سها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظارت و بازرسی از شهربازی‌های استان، یکی از وظایف اداره استاندارد است که در این راستا بازدیدهای مکرری برای تایید سلامت وسایل شهر‌بازی‌ها صورت گرفته که منجر به مهر و موم 19 وسیله بازی غیر استاندارد شده است. وی تصریح کرد: در این مدت 648 مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی‌های استان صورت گرفت که تجهیزات 7شهربازی غیر استاندارد تشخیص داده شد. وی توضیح داد: ۲۷هزار سند ملی در سازمان استاندارد کشور تعریف شده، که متن استاندارد ملی حکم قانون را دارد و برابر با قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی ضمانت اجرایی دارد. مدیرکل استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی استاندارد «استاندارد و اعتماد‌سازی» تعیین شده، افزود: کشور باید برای حضور در بازارهای جهانی محصولات باکیفیت بالا و رقابت‌پذیر تولید کند.


اصل اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران

اردبیل ‌مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل گفت: اصل اطلاع‌رسانی سریع و به‌موقع در مدیریت بحران می‌تواند در کاهش خسارت‌های ناشی از بروز حوادث راهگشا باشد. نادر جلیلی در نخستین نشست کارگروه اطلاع‌رسانی و هشدار ستاد مدیریت بحران شهرداری اردبیل اظهار کرد: آنچه در حوادث چند روز گذشته مشاهده شد توجه ویژه شهرداری به فراخوان عمومی مردمی است که می‌تواند نقطه قوت برای این مجموعه باشد. وی با اشاره به همراهی و همکاری مردم در سر و سامان دادن به وضعیت شهری، به‌ویژه جمع‌آوری درختان شکسته و مشارکت برای به حداقل رساندن خسارت‌های وارده -که ‌زمینه‌ساز یک همراهی خوب با مجموعه شهرداری بوده است- تصریح کرد: اعضای کارگروه پس از ارائه نظرات و برنامه‌های پیشنهادی خود در ارتباط با چگونگی انجام امر مهم اطلاع‌رسانی در مواقع بحران، به بررسی این برنامه‌ها پرداختند. مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل اطلاع‌‌رسانی، تعیین وظایف اعضای کارگروه و اخذ ایده‌های نو را ازجمله بخش‌های مهم این کارگروه عنوان کرد.


3000 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند

مشهد ‌ مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 282خانوار روستایی در خراسان رضوی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. به گزارش «تعادل»، سیدحمید فانی با بیان این مطلب که از ابتدای سال جاری تاکنون 22 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند، اظهار کرد: هم‌اکنون 1300 روستای خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز متصل هستند. وی افزود: عمده عملیات گازرسانی به روستاهای گفته شده طی زمان تقریبی 12ماه انجام شده و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همراهی سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، به‌زودی شاهد بهره‌مندی قریب 100 هزار خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی باشیم. فانی ادامه داد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی به 685 روستای خراسان رضوی در حال اجراست که با اتصال این تعداد، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان به 88 درصد ارتقا خواهد یافت. مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی همچنین ضریب بهره‌مندی گاز در بخش شهری استان را 99.8 درصد عنوان کرد و افزود: خراسان رضوی از حیث ضریب بهره‌مندی گاز طبیعی در دو بخش شهری و روستایی بالاتر از ضریب کشوری قرار دارد.


کسب رتبه برتر شرکت توزیع برق مازندران

ساری ‌ شرکت توزیع برق مازندران در ارزیابی اداره کل پدافند غیرعامل از دستگاه‌های اجرایی و کارگروه‌های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل سال 95 به‌عنوان دستگاه نمونه انتخاب شد. دکتر ربیع فلاح جلوه‌دار، استاندار و رییس شورای پدافند غیرعامل استان مازندران با اهدای لوح از قاسم شهابی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بابت اقدامات چشمگیر حوزه پدافند غیرعامل این شرکت قدردانی کرد. در قسمتی از این پیام آمده است: شکوفایی بالندگی و استحکام درونی مولفه‌های قدرت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون زحمات بی‌وقفه و مجدانه بزرگوارانی نظیر جنابعالی است که با تکیه بر ایمان و روحیه جهادی و بسیجی در عرصه اعتلای پدافند غیرعامل و فرهنگ‌سازی مفاهیم و اصول آن، گام‌های ارزنده‌یی برداشته‌اید. در ارزیابی اداره کل پدافند غیرعامل سال 1395، آدستگاه به‌عنوان نمونه انتخاب شد بدین‌وسیله از زحمات، تلاش‌ها، مجاهدت‌های خالصانه جنابعالی و مجموعه اعضای آن کارگروه کمال تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر