روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۰۹

حکم پرونده متعرضین به سفارت عربستان صادر شد؛ ایسنا یک مقام مسوول در مجتمع قضایی کارکنان دولت از صدور حکم پرونده متعرضین به سفارت عربستان خبر داد. این مقام مسوول در گفت‌وگویی اظهار کرد: حکم 20متهم این پرونده صادر شده، ولی هنوز ابلاغ نشده است. وی افزود: حکم صادره به‌زودی به متهمان پرونده ابلاغ می‌شود.

رایزنی ظریف درخصوص توسعه مناسبات اقتصادی با دانمارک؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان دانمارک بعدازظهر سه‌شنبه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات، سورن اسپرسن و محمدجواد ظریف درخصوص چگونگی توسعه روابط دوجانبه به‌ویژه مناسبات اقتصادی در شرایط پسابرجام، موضوعات منطقه‌یی، بحران سوریه، عراق و افغانستان و راه‌های ایجاد صلح و ثبات در منطقه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

ایران از انتخاب میشل عون حمایت می‌کند؛ ایسنا در آستانه سفر رییس مجلس مجارستان به ایران، یانوش کوواچ سفیر مجارستان در تهران روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: خرسندیم که پروسه سیاسی در لبنان تکمیل شد و فردی انتخاب شد که گروه‌های مختلف لبنانی به‌ویژه کسانی که به رای مردم اعتقاد دارند، برندگان واقعی در لبنان هستند و سفر رییس مجلس مجارستان در این برهه از شرایط منطقه حائزاهمیت است. وی افزود: میشل عون، نقش مهمی در مقاومت علیه رژیم‌صهیونیستی داشت و انتخاب وی پیام مهمی را دربر دارد؛ تهران از این انتخاب حمایت می‌کند.

اتحادیه اروپا نمی‌خواهد از قافله همکاری با ایران عقب بماند؛ ایلنا سیدجلال ساداتیان کاردار سابق ایران در بریتانیا بااشاره به سفر فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران و رایزنی‌های او درباره برجام گفت: حضور مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران علامت خوبی دال بر آن است که اروپایی‌ها به صورت جدی به‌دنبال کار با ما و افزایش ارتباطات‌شان با ایران هستند. وی تاکید کرد: در طول سال‌های تحریم، اروپایی‌ها که شریک نخست تجاری ما بودند عرصه را به کشورهای شرقی مانند چین واگذار کرده‌اند. هم‌اکنون با دستیابی به توافق هسته‌یی و از‌بین رفتن تحریم‌ها، به‌دنبال آن هستند تا از قافله همکاری با ایران عقب نمانند.

برگزاری دومین اجلاس مشترک کنسولی ایران و اتریش ؛ فارس دومین اجلاس مشترک کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه نهم و دهم آبان در تهران برگزار شد. در این نشست، الیزابت فیسلبرگ مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اتریش و علی چگینی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان به‌همراه هیات‌های دو طرف از دستگاه‌های مختلف حضور داشتند. راه‌های توسعه مناسبات کنسولی دو کشور و نیز تسهیل مناسبات مردمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات‌های دو کشور در فضایی مثبت و سازنده بر ضرورت تقویت راهکارهایی که منجر به تسهیل و گسترش همه‌جانبه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های گردشگری، تجاری و اقتصادی، همکاری‌های پلیسی در حوزه‌های مختلف و مبادلات مردمی خواهد شد، تاکید کردند.

مسکو آماده میانجیگری بین ایران و عربستان ؛ ایرنا اولگ اوزیروف سفیر روسیه در عربستان‌سعودی اعلام کرد: مسکو آماده تلاش برای کاهش تنش بین ریاض و تهران است. اوزیروف به خبرگزاری ریانووستی گفت: موضوع روابط ایران و عربستان‌سعودی بسیار پیچیده با ابعاد گوناگون و چند سطحی شده است. وی افزود: کاملا آشکار است که روسیه در این حالت آماده انجام تلاش‌های لازم با هدف کاهش تنش بین دو کشور است.

درهای باز الجزایر به روی شرکت‌های ایرانی ؛ ایرنا عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر از برگزاری نشست کمیته عالی مشترک ایران-الجزایر در آینده نزدیک و در تهران خبر داد و گفت: از فعالیت شرکت‌های ایرانی در الجزایر استقبال می‌کنیم و می‌گوییم که همه درها برای ورود آنها به بازارهای الجزایر در جهت نقش‌آفرینی در ارتقای روابط دو کشور باز است.

جهانگیری برای افتتاح چند پروژه صنعتی به اصفهان می‌رود؛ ایرنا معاون اول رییس‌جمهور برای افتتاح و بازدید از چند پروژه عمرانی و صنعتی به استان اصفهان سفر خواهد کرد. اسحاق جهانگیری در این سفر دو روزه که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری انجام خواهد شد، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ایستگاه مترو اصفهان، پروژه‌های شرکت ذوب‌آهن و کارخانه فولاد مبارکه و پروژه سپهر پلیمر سپاهان را مورد بهره‌برداری قرار خواهد داد، ضمن اینکه بازدید از شرکت هواپیماسازی هسا از دیگر برنامه‌های این سفر دوروزه خواهد بود.

آیت‌الله سیستانی در جریان امور مربوط به ایران است ؛ فارس معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در یادداشتی نوشت: آیت‌الله سیستانی امور ایران را از طریق کتاب‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها دنبال می‌کند، ایشان مقید است غالب کتاب‌هایی را که می‌رسد، مطالعه کند. حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود مطلبی را درخصوص دیدار دیروزش با آیت‌الله سیدعلی حسینی‌سیستانی نوشته که در بخشی از آن آمده است: «امور ایران را دنبال می‌کنم اما نه از طریق افراد، بلکه از طریق کتاب‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها، مقیدم غالب کتاب‌هایی را که می‌رسد، مطالعه کنم.»

سازمان بازرسی کل کشور از نظر کیفی رشد خوبی داشته است ؛ ایلنا رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کار قانونی بازرسان سازمان بازرسی کل کشور همواره مورد حمایت بنده و آیت‌الله آملی‌لاریجانی بوده و خواهد بود. قاضی سراج طی سخنانی در جمع معاونان، مدیران و کارکنان سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر کار خود را خوب انجام دهیم، نتیجه موفق آن به همه بازمی‌گردد. سراج با اشاره به آمار اخیر معاونت راهبردی قوه قضاییه درباره عملکرد سازمان بازرسی کل کشور افزود: از نظر کیفی رشد خوبی داشته‌ایم که جا دارد از همه معاونان، مدیران کل، سربازرسان، بازرسان و کارشناسان صمیمانه تشکر کرده و امیدوارم همین رشد چشمگیر را در عملکرد سال جاری شاهد باشیم.

اروپا امیدوار است که انتخاب کلینتون اجرای برجام را تسهیل کند ؛ فارس رویترز در گزارشی در مورد موانع پیش روی اجرای توافق هسته‌یی نوشته است تجار اروپایی که از تداوم مشکلات بانکی و ناممکن بودن سرمایه‌گذاری کلان در ایران ناخرسند هستند، امیدوارند انتخاب «هیلاری کلینتون» به ریاست‌جمهوری امریکا، جانی در برجام بدمد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر