کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۸۲

رقیب IPC از مناطق

نفتخیز جنوب آمد

شانا| چهار میدان نفتی کشور مشتمل بر ٩ مخزن، در چارچوب قراردادهای مختص به شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب توسعه می‌یابد.

بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعلام این خبر، به تشریح چرایی طراحی چارچوب قراردادی خاص این شرکت و بیان کلیاتی از این مدل قراردادی پرداخت. وی با اشاره به نظرخواهی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: همسو با این درخواست، شرکت ملی مناطق نفتخیز چارچوب قراردادی خاص خود را تهیه و به‌طور رسمی به وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران ارائه کرد؛ این چارچوب به‎تازگی در هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، این چارچوب قراردادی را گروهی از کارشناسان امور فنی این شرکت تهیه کرده‎اند و مشمول مصوبه‎یی است که به تایید هیات دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده و با این مصوبه‌ها منافاتی ندارد. وی افزود: با تصویب چارچوب قراردادی خاص شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سبد قراردادی که وزارت نفت به دنبال آن بود، تکمیل‎تر شده است. عالیپور یادآور شد: بیش از صد ساعت زمان برای طراحی چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صرف و برای نهایی شدن آن سه تا چهار جلسه با حضور وزیر نفت برگزار شده است.


تفاهمنامه ایزوایکو و ihc هلند

شانا| تفاهمنامه همکاری در ساخت کشتی و تبادل فناوری میان مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت هلندی IHC در حضور وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند امضا شد.

حمید رضاییان، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) درباره امضای این تفاهم‌نامه گفت: براساس این تفاهمنامه شرکت ایزوایکو و شرکت IHC هلند در زمینه‌های مهندسی، تبادل فناوری، ارتقای مهندسی ایزوایکو، ساخت و تامین تجهیزات با یکدیگر همکاری می‌کنند. وی، تعمیر تجهیزات، پر کردن خلأ مهندسی و ساخت موتور را از دیگر موضوع‌هایی اعلام کرد که در همکاری میان ٢ کشور عنوان شده است. مدیرعامل ایزوایکو هلند را کشوری کاملا دریایی و دارای صنعت کشتی‌سازی بسیار قوی دانست که می‌تواند سبب ارتقای توانمندی شرکت ایزوایکو شود. رضاییان با بیان اینکه ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنعت کشتی‌سازی ایران برای هلندی‌ها وجود دارد، گفت: در زمینه دانش تخصصی، انتقال فناوری، ساخت و توسعه تجهیزات زمینه‎های مطلوبی برای همکاری وجود دارد. به گفته وی، با ساخت یک شناور بیش از ۱۲۰۰ نفر شغل و بازاری تازه ایجاد می‌شود که ضمن حفظ اشتغال، توسعه پایدار اشتغال حرفه‌یی را هم به دنبال خواهد داشت. ملانی شولتزفان هیگن، وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند هم در امضای این تفاهمنامه ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های لازم میان دو کشور عملیاتی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر