اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۶۴

سوت قطار گردشگران خارجی در راه‌آهن شمال به‌صدا درآمد

ساری تعداد ۵۵گردشگر از کشورهای آلمان، سوییس، اتریش، امریکا، استرالیا، ایرلند، اوکراین، فرانسه، روسیه و ترکیه با قطار وارد ایستگاه سوادکوه شدند. مسوول روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شمال با بیان این خبر گفت: این گروه از گردشگران خارجی در قالب تور گردشگری وارد سوادکوه شدند و با برنامه‌ریزی‌های از قبل انجام شده، با شاخه‌های گل مورداستقبال فرماندار سوادکوه، رییس میراث فرهنگی سوادکوه و جمعی از مسوولان راه‌آهن شمال قرار گرفتند. علی حسن‌نژاد بااشاره به اینکه محور ریلی فرصت‌های بسیار خوب و ممتازی برای گردشگری دارد، گفت: راه‌آهن فرصت مناسبی را در منطقه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و مسوولان استان باید برای رونق اقتصادی منطقه در این زمینه برنامه‌ریزی کنند. وی بیان داشت: این گردشگران با چهارمین قطار گردشگری هزار و یک شب وارد کشور شدند و مقصد بعدی آنها مشهد است. این گردشگران در یک توقف یک ساعته در ایستگاه راه‌آهن سوادکوه، با لباس‌های بومی محلی مردم مازندران آشنا شدند و با چند نمونه از غذاهای سنتی و چای مورد پذیرایی قرار گرفتند.


شست‌وشو و گندزدایی مخزن ٢ هزار مترمکعبی شهر مینودشت

گرگان مدیر امور آب و فاضلاب منطقه مینودشت گفت: درراستای ارتقای سطح کیفی و بهداشتی منابع آب مصرفی و برای اطمینان از سلامت آب آشامیدنی و مطابق برنامه دفتر کنترل کیفی مخزن ٢هزار مترمکعبی این شهر شست‌وشو و گندزدایی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا گلستان، حسن تختی‌مقدم افزود: با هماهنگی معاونت بهره‌برداری و برای افزایش کیفیت آب شرب این امور اقدام به شست‌وشو و گندزدایی مخزن و شبکه‌های توزیع آب شرب کرده که این امر بدون قطع آب شرب انجام شده است. وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت ساکنان شهر مینودشت و درراستای بهبود و حفظ شاخص‌های کیفی آب شرب عملیات شست‌وشوی مخازن ذخیره آب آشامیدنی به صورت دوره‌یی و هر 6ماه یک‌بار انجام می‌شود. مدیر امور آب و فاضلاب شهر مینودشت در ادامه با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان بر رعایت مصرف و صرفه‌جویی تاکید کرد و از شهروندان خواست به صورت منطقی آب مصرف کنند.


اجرای عملیات گازرسانی به 6 شهر و 71 روستا

بیرجند مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از گازرسانی به 6شهر و 71روستا در سطح این استان خبر داد. فرشید دشتی در گفت‌وگو با «تعادل» در بیرجند با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر بیش از 30درصد خانوار روستایی استان شامل 166روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و گازرسانی به 71روستای دیگر با اعتباری بالغ بر 730میلیارد ریال در دست اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها درصد خانوار روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی به 42درصد خواهد رسید. این مقام مسوول بااشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 90درصد خانوار شهری استان نیز تحت پوشش گاز طبیعی هستند، تصریح کرد: گازرسانی به شهرهای حاجی‌آباد، اسفدن، گزیک، طبس مسینا، زهان و شبکه داخلی شهر نهبندان نیز با اعتباری بالغ بر 350میلیارد ریال در دست اجراست. مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود گازرسانی به بخشی از این شهرها و روستاها تا پایان امسال پایان یافته و به بهره‌برداری برسد.


582 فقره کنتور خراب مشترکین

از محل تبصره٣ تعویض شد

گرگان مدیر امور آب و فاضلاب منطقه کلاله گفت: از ابتدای اجرای قانون تبصره٣ در شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ۵٨٢فقره کنتور خراب مشترکین تعویض شده است. مجتبی مصطفی‌لو مدیر امور آب و فاضلاب منطقه کلاله گفت: با تلاش مجموعه همکاران تاکنون ١۴١٧متر از شبکه‌های آب شرب این شهر اصلاح و توسعه‌یافته است. به گفته وی نصب ٣٣٣‌فقره انشعاب آب، مرئی‌سازی و ساخت حوضچه و ترمیم ٧‌مورد شیرآلات و خرید ٢‌دستگاه شیر فشار‌شکن و اتصالات جانبی جهت اجرا در شهرک فرهنگیان کلاله و منطقه آیدرویش از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان عنوان کرد. مدیر امور آب و فاضلاب منطقه کلاله، حصارکشی چشمه آق‌سو، نصب کانکس و اجرای سکو جهت استقرار آن در محل ورودی چشمه آق‌سو، نصب ٢دستگاه فشارسنج در محل‌های کم‌فشار شبکه و نصب ٢‌دستگاه ارتفاع‌سنج هیدرواستاتیک در مخازن ۵هزار و ٢هزار مترمکعبی را از مهم‌ترین اقدامات این امور برشمرد. مصطفی‌لو بهره‌برداری از اتاقک کلر‌زنی مخزن آق‌سو و نصب تابلو اینورتر و سافت استارت روی 5حلقه از چاه‌های منطقه و خارج کردن آنها از حالت سنتی را از دیگر اقدامات امور آب و فاضلاب منطقه کلاله بیان کرد.


رفع تصرف 200 هکتار از حریم راه‌های مرکزی

اراک مجید شارقی روابط عمومی اداره کل راه‌و‌شهرسازی استان مرکزی، افزود: ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده 433میلیارد ریال است.

وی افزود: بیشترین رفع تصرف‌ها و آزادسازی حریم راه‌ها از نظر مساحت متعلق به شهرستان اراک به وسعت 44‌هکتار است و شهرستان‌های شازند با 24هکتار و کمیجان با 23هکتار در رتبه بعدی قرار دارند. سرپرست اداره کل راه‌و‌شهرسازی استان مرکزی گفت: از نظر ارزش ریالی بیشترین آمار رفع تصرفات از اراضی ملی و رفع تجاوز از حریم راه‌های استان مرکزی مربوط به شهرستان دلیجان به ارزش 204میلیارد ریال است و شهرستان اراک با 77میلیارد ریال و همچنین شهرستان خنداب با 47میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. شارقی افزود: یکی از وظایف مهم اداره کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی مقابله با ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی در حریم راه‌ها و نیز رفع تصرف از اراضی ملی است که به همت واحد مدیریت املاک و حقوقی، مدیریت راهداری و همچنین گروه‌های حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر