دولت آماده واگذاری 80 درصد از تصدی‌گری خود به تعاونی‌هاست

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۵۹

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت آمادگی واگذاری 80 درصد از تصدی‌گری خود به تعاونی‌های توسعه و عمران در آینده را اعلام کرد؛ به شرطی که این تعاونی‌ها با مدیریت درست و قوی کار کنند.

به گزارش ایرنا، سیدحمید کلانتری دیروز در نشست هم‌اندیشی تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌های کشور در رامسر افزود: تعاونی‌ها در دوران رکود اقتصادی، بیشترین اشتغال پایدار را در کشور ایجاد کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده در دوران رکود اقتصادی مشخص شد که تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برتر بودند زیرا متکی به اعضا هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت تعاونی‌ها در دنیا همواره رو به رشد است، افزود: این رشد و توسعه تعاونی‌ها مبتنی بر مشارکت، توانمندی، هم افزایی و عقلانیت جمعی است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چهار شرط رمز موفقیت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌هاست، اظهار داشت: همدلی و همراهی هیات‌مدیره، پاکی و سلامت اعضای هیات‌مدیره و شفاف بودن کارهای‌شان برای اعضا و برنامه‌ریزی مبتنی بر مزیت‌های شهرستان در چارچوب قانون کار کردن از شروط اساسی موفقیت تعاونی‌های توسعه و عمران است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های توسعه و عمران برای خود قانون خاص دارند، تصریح کرد: تعاونی‌های دیگر یک قانون عام داشته و از قانون خاص برخوردار نیستند. کلانتری ادامه داد: این تعاونی‌ها برای تسریع، رشد و توسعه شهرستان و هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی تشکیل می‌شوند و اگر درست مدیریت شوند در رونق اقتصادی شهرستان و ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذار خواهند بود. وی با بیان اینکه مزیت تعاونی‌ها فقط ایجاد درآمدزایی و اشتغال نیست بلکه اهداف اجتماعی هم دارند، گفت: تعاونی‌های دهیاران از جمله تعاونی‌هایی است که می‌تواند با تعاونی توسعه و عمران مشارکت کاری داشته باشند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم در این نشست گفت: 10تعاونی توسعه و عمران در سطح استان مازندران تشکیل شده که سه تعاونی رامسر، تنکابن و کلاردشت تاکنون موفق عمل کرده است. وی افزود: سه تعاونی دیگر نیز در سطح استان در حال شکل‌گیری است. کامران اصغری با اشاره به مشکلات این تعاونی‌ها افزود: تنها ایراد وارده به این نوع شرکت تعاونی‌ها، جمع شدن هیات موسس است زیرا فرهنگ تعاونی توسعه و عمران هنوز در کشور جا نیفتاده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین از برگزاری همایش ملی تعاونی‌های توسعه و عمران کشور در سال آینده در مازندران خبر داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر