ICC در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۴۲

اتاق بازرگانی بین‌المللی به عنوان ناظر مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد. جان دنیلوویچ دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) مراتب تشکر و سپاس خود را برای اقدامات فوق‌العاده کمیته‌های ملی با توجه به زمان بسیار محدود جهت حمایت از اقدامات ICC برای دستیابی به جایگاه نظارتی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UN) ابراز کرد. مذاکره مستقیم کمیته‌های ملی با دولت‌هایشان در تمام سطوح قابل‌توجه و تاثیرگذار در ایجاد جنبشی در ورای نامزدی ICC است.

در جلسه کمیته ششم سازمان ملل متحد در نیویورک که روز گذشته برگزار شد، قطعنامه ICC توسط دولت فرانسه و دیگر حامیان همچون آلبانی، استرالیا، برزیل، کلمبیا، فنلاند، گابن، گواتمالا، ماداگاسکار، مراکش، هلند، رومانی، تونس و امارات متحده عربی ارائه شد.

بسیاری از کشورها در حمایت از قطعنامه صحبت کردند- نمایندگان ملی بر نقش منحصر به‌فردی که اتاق بازرگانی بین‌المللی در معرفی بخش خصوصی و کار مشترک با دولت‌ها برای حل چالش‌های اقتصادی و اجتماعی ایفا می‌کند، تاکید کردند.

شایان ذکر است که پیش از این «محمدمهدی بهکیش»، دبیرکل کمیته ایرانی ICC از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده بود تا نماینده ایران نیز در سازمان ملل متحد از موقعیت ناظر ICC در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حمایت کند.

همچنین در این قطعنامه ICC به عنوان پل واسط میان سازمان ملل متحد و بخش خصوصی در دستورکار توسعه پایدار ۲۰۳۰ توصیف شده است. رییس کمیته در پایان مذاکره در مورد قطعنامه ICC نمایندگان را به «ادامه مذاکره» دعوت کرد و افزود که «این کمیته در مرحله بعد به متن قطعنامه رجوع خواهد کرد.» و این به نفع اعضای ICC است.

انتخاب ICC در سازمان ملل متحد بیانگر وجود فرصتی برای ورود به دوره سخت همکاری با حامیان خواهد بود، همچنین از طریق شبکه بین‌المللی ICC به صورت استراتژیک با کشورهایی که اعتراض خود را در تلاش برای تغییر جایگاه آنها ابراز کرده‌اند، مشارکت می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر