اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۲۹

مراجعه آمارگیران به 7.5میلیون خانوار

رییس مرکز آمار ایران گفت: ماموران آمارگیر تاکنون به 7میلیون و 544هزار خانوار مراجعه کرده‌اند که این آمار، خانوارهایی که به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند را هم شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیدعلی پارسا روز گذشته در نشست خبری در محل مرکز آمار ایران گفت: تاکنون 25میلیون و 41هزار نفر یا 29.3درصد مردم سرشماری شده‌اند.

پارسا میزان خانوارهای غایب را 6.8درصد اعلام کرد و گفت: استان‌های خراسان‌جنوبی، فارس، لرستان، گلستان، ایلام، سمنان و قزوین بهترین عملکرد را داشته‌اند. رییس مرکز آمار ایران از خانوارهای غایب خواست با ماموران سرشماری همکاری کنند و در صورت غایب بودن به اطلاعیه‌یی که توسط مامور آمارگیری به در منزل آنها داده می‌شود، توجه کنند. وی همچنین به خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده‌اند، تاکید کرد: اطلاعات مورد لزوم نظیر کدپستی، شماره کارت‌ملی و تاریخ‌تولد اعضای خانوار و اطلاعات نوع مسکن خود را پیش‌تر آماده کنند که طول زمان سرشماری به حداقل کاهش یابد.


اعلام ورشکستگی شرکت‌ها برای فرار از مالیات

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی با سوءاستفاده از قانون تجارت به صورت صوری اعلام ورشکستگی می‌کنند که باید با این موارد برخورد شود.

شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: اخیرا دیده شده است، تعدادی از شرکت‌ها اعلام ورشکستگی می‌کنند باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که ممکن است به صورت صوری این فرآیند را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه این بنگاه‌ها برای فرار از پرداخت بدهی خود مانند مالیات از قانون تجارت سوءاستفاده می‌کنند، افزود: این موضوع می‌تواند، نشات گرفته از کوتاهی و کم‌کاری شرکت‌های حسابرسی نیز باشد.

نماینده سیرجان در مجلس دهم گفت: در رابطه با موضوع سوءاستفاده از قانون تجارت در اعلام ورشکستگی‌ها، اینکه به دلیل ضعف در قانون بوده یا عدم نظارت و حسابرسی باید بررسی‌های کارشناسی انجام شود.


توسعه نظارت بر قوانین در برنامه ششم توسعه

رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاحات قابل توجهی در برنامه ششم توسعه صورت گرفته است، گفت: یکی از قدرتمندترین مواد برنامه ششم توسعه موضوع نظارت بر قوانین است. به گزارش تسنیم حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که برنامه ششم بر اساس سیاست‌های کلی نظام، محورهای اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز نوشته شود، اظهار کرد: مسائلی از جمله قاچاق، ‌وضعیت بانک‌ها، قانون تجارت و رانت‌خواری از جمله موانع رسیدن به رشد 8درصدی از برنامه ششم توسعه است. رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شده که کمیسیون تلفیق مجلس با همکاری دولت برنامه‌یی تدوین کنند تا شکننده رکود و پیش برنده اقتصاد باشد و کشور را به رشد 8درصد برساند. حاجی‌بابایی با بیان اینکه برنامه ششم جامع همه قوانین مورد نیاز کشور نیست، گفت: به‌طور مثال در کشور قوانین خاص درباره قاچاق و رانت کم نیستند و ما برای مقابله با این موارد قانون کم نداریم. با این حال شفاف نبودن قوانین بودجه از جمله مشکلات همیشگی دولت‌هاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر