خصوصی‌سازی

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۲۸

تهاتر بدهی بین دولت و تامین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از پرداخت ۴۶۰۰میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی در قالب تهاتر اموال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدتقی نوربخش در این باره گفت: ۴۶۰۰میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی در قالب تهاتر اموال پرداخت شده است.

به گفته وی بر این اساس ۱۸ بنگاه اقتصادی سودآور از جمله ۶۰درصد سهام لاوان، ۱۰۰درصد سهام قطار رجاء، 6درصد سهام بانک رفاه و ۱۰۰درصد نیروگاه خلیج‌فارس از دولت به تامین‌اجتماعی واگذار شده است.


گسترش بخش کارآفرین اقتصاد با خصوصی‌سازی

عضو هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی، خصوصی‌سازی را برای اقتصاد ایران لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: با اجرای صحیح خصوصی‌سازی دولت کوچک‌تر اما کارآمدتر می‌شود، همچنین بخش کار‌آفرین و مردمی در اقتصاد فعال می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به اینکه در بسیاری کشورها به دلیل پیگیری اهداف و نهادسازی‌های لازم موفقیت‌آمیز بوده که در نهایت منجر به افزایش رقابت، کارایی و کاهش هزینه‌ها می‌شود، ادامه داد: کشورهایی که هنوز به صورت جدی وارد خصوصی‌سازی نشده‌اند و از نهادهای لازم برای فعال کردن بازار سرمایه و ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند، باعث رانت‌خواری، عدم توزیع درآمدها به صورت عادلانه و بیکاری شده‌اند. وی همچنین از واگذاری تمام سیلوهای بخش دولتی به بخش خصوصی تا پایان سال خبر داد و گفت: در نشست روز شنبه هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی مقرر شد تمام سیلوهای دولتی تا پایان سال جاری به بخش خصوصی واگذار شود. عضو هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی با اشاره به حضور گسترده بخش خصوصی در ساخت تاسیسات ذخیره‌یی گندم افزود: بخش خصوصی نیز در کنار دولت بوده و فاصله‌یی بین بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد و این امر در عمل نیز باید ثابت شود و این روند برای منطقی کردن اقتصاد، کاهش تصدی‌گری‌های دولت و افزایش نقش مردم در اقتصاد یا بخش خصوصی در فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر