روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۲۴

تاکید بر توسعه روابط پارلمانی میان ایران و قبرس- ایرنا| علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با دیمیتری سیلورس همتای قبرسی خود دیدار و دو طرف در این دیدار بر توسعه روابط پارلمانی و دوجانبه تاکید کردند. دیمیتری سیلورس در سفر سه روزه خود ضمن دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی با برخی مقامات ایران از جمله آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به‌طور قطع با تجزیه عراق و سوریه به هر شکلی مخالفیم-ایسنا| علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه عراقی روداو، گفت: ایران هیچگاه در جنگ یمن مداخله نکرده است، همانطور که در سوریه نیز مداخله مستقیم نداشته است؛ چراکه ما اطمینان داریم یمنی‌ها می‌توانند در مقابل عربستان بایستند و سعودی‌ها دیر یا زود شکست خواهند خورد. وی در ادامه درخصوص وضعیت عراق و سوریه، گفت: امریکا خواهان ایجاد دولتی جداگانه در این دو کشور است. اما ما به‌طور قطع با تجزیه عراق و سوریه به هر شکلی مخالفیم. چراکه این کشورها متحدان ایران هستند و تجزیه آنها و ایجاد دولتی دیگر در داخل خاک این دو کشور به‌نفع منطقه و هیچ یک از همسایگان آنها نیست.

برخی دولت‌های منطقه به دستاوردهای ایران حسادت می‌ورزند- آنا| علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در دیدار مدیر شبکه جهانی سحر و تنی چند از مدیران این شبکه با بیان اینکه دولت‌های برخی از کشورهای منطقه به دستاوردهای هسته‌یی ایران اسلامی حسادت می‌کنند، گفت: «البته حساب ملت‌ها جداست، امت‌های اسلامی عموما از دستاوردهای ما خوشحالند. به این دلیل که آنها ایران را از منظر جهان اسلام می‌بینند نه از منظر صِرف ایران. ما‌ ام‌القرای جهان اسلام هستیم و پرچم اسلام را به دست داریم. اسلام ما یک اسلام عقلانی و اصیل است.

ضرورت تشریک مساعی ایران و عراق در خصوص حل بحران‌ها- فارس| حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه روز گذشته در بغداد با «نزار خیرالله» معاون سیاسی وزارت خارجه عراق ملاقات و درخصوص روابط و مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌یی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. وی همچنین بر ضرورت تشریک مساعی ایران و عراق در زمینه حل بحران‌ها و مشکلات جاری در منطقه و اهمیت برگزاری نشست‌های دو و چندجانبه با این هدف تاکید کرد. در این دیدار معاون سیاسی وزارت خارجه عراق نیز بر آمادگی عراق برای تقویت روابط دوجانبه و استفاده از تجارب کشورمان در زمینه‌های بازسازی و توسعه روابط اقتصادی تاکید کرد.

تلاش کانادا برای تجدید روابط با ایران- ایسنا| استفان دیون، وزیر خارجه کانادا در نشستی که به تازگی در شورای روابط خارجی مونترال برگزار شد، اعلام کرد که دولت کانادا به نخست‌وزیری جاستین ترودو از حزب لیبرال خواهان برقراری مجدد روابط با تهران است. لازم به ذکر است، روابط میان تهران و اتاوا از سال 2012 یعنی زمانی که دولت وقت کانادا به بهانه تهدید امنیتی علیه دیپلمات‌هایش آنها را از ایران خارج کرد قطع شده است. البته این ادعاها هیچگاه ثابت نشد.

رییس‌جمهور یک ساعت از وزرای پیشنهادی در مجلس دفاع می‌کند- ایسنا| معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری با اشاره به جزئیات جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت گفت: روز سه شنبه رییس‌جمهور در صحن علنی مجلس حضور یافته و به مدت یک ساعت از وزرای پیشنهادی دفاع کرده و آنها را معرفی می‌کند. احمد صفایی‌فر افزود: پس از سخنرانی رییس‌جمهور، برای هر یک از وزرا دو موافق و دو مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت کرده و سپس هر وزیر هم ۳۰ دقیقه برنامه‌های خود را اعلام می‌کند و پس از اینکه همه مخالفان و موافقان و هر سه وزیر صحبت کردند، رای‌گیری مخفی در مجلس انجام می‌شود.

تلاش‌ها برای ایجاد ناامنی در ایران شکست خورده است- ایرنا| قائم مقام وزیر کشور گفت: هرچند دشمن برنامه‌های زیادی برای ایجاد ناامنی در ایران طراحی کرده؛ ولی تاکنون این تلاش‌ها با شکست روبه رو شده است. محمدحسین مقیمی دیروز در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان بوشهر در عسلویه افزود: برای ایجاد امنیت در منطقه هر شهرستان و بخش باید روش‌های منطبق با وضعیت آن منطقه را اجرا کند.

تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در استان‌ها-تسنیم| سخنگوی سپاه از ابلاغ سرلشکر جعفری برای تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در استان‌ها خبر داد. سردار رمضان شریف با اعلام خبر تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گفت: این اقدام در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در امر سازندگی، عمران، آبادانی، خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده و محروم کشور صورت گرفت.

ارسال تعرفه‌های رای به شورای نگهبان-ایلنا| سخنگوی وزارت کشور گفت: در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری و میان دوره‌یی مجلس هم تعرفه‌های رای را طراحی کرده و به شورای نگهبان ارسال کردیم. سید سلمان سامانی با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در خصوص نامه به وزارت کشور در مورد برگزاری انتخابات الکترونیک عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با انجام کارهای لازم نظر شورای نگهبان را در مورد برگزاری انتخابات الکترونیک تامین کنیم و شاهد برگزاری انتخابات به شیوه تمام‌الکترونیکی

باشیم.

مذاکره اروپا با ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای - ایرنا| فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سفر روز شنبه به تهران در وبلاگ شخصی خود نوشت، در تهران با حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دیدار کردم. این صرفا یک دیدار دوجانبه نبود بلکه شروع همکاری است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته در مورد آینده سوریه با قدرت‌های منطقه‌یی داشته باشد. وی افزود: اتحادیه اروپا به همراه سازمان ملل به روند گفت‌وگو با همه کشورهای کلیدی کمک خواهد کرد. ما مجاری ارتباطی خوب و بازیگرانی، ازجمله ایران و عربستان در منطقه داریم. فعالیت ما در زمینه راه‌حل‌های سیاسی بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده‌یی باثبات است. این امر در اتحادیه اروپا نیز مصداق دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر