اصلاحات برای «ماتادور»ها

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۰۵


ال‌پاییس:

این روزنامه اسپانیایی ‌زبان تیتر یک خود را به چالش‌های دولت جدید اسپانیا اختصاص داده و عنوان کرده است که اسپانیا حالا نیاز به یک اصلاحات اساسی دارد. بر این اساس، ‌دولت جدید اسپانیا به ریاست ماریانو راخوی با اعلام رای ممتنع سوسیالیست‌ها، درحالی در ماه نوامبر سال جاری آغاز به کار خواهد کرد که با چالش و تهدیدهای جدی روبه‌رو است.

در عین حال، پادشاه اسپانیا اخیرا رایزنی با احزاب این کشور را آغاز کرده و دور رای‌گیری در کنگره نمایندگان با فاصله دو روز از هم صورت می‌گیرد که خبرها حکایت از قطعی شدن انتخاب «ماریانو راخوی» به‌عنوان رییس دولت جدید اسپانیا دارد. اسپانیا با مشکلات اقتصادی متعددی روبه‌رو است و از همین رو راخوی اعلام کرده در نخستین اقدام پس از تعیین اعضای دولت، تصویب بودجه سال2017 را در دستور کار قرار خواهد داد.


فایننشیال تایمز:

نسخه آخر هفته این روزنامه به بررسی مجدد پرونده ایمیل‌های کلینتون پرداخته است. بر این اساس، رییس پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد پرونده بحث‌انگیز مربوط به ماجرای ایمیل‌های وزیر خارجه سابق این کشور و استفاده او از سِروِر شخصی دوباره بررسی می‌شود. «جیمز کومی» رییس اف‌بی‌آی، اعلام کرد که پرونده بحث‌انگیز مربوط به ماجرای ایمیل‌های هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور و استفاده او از سِروِر شخصی دوباره بررسی می‌شود.

جیمز کومی در نامه‌یی خطاب به اعضای کنگره گفت: «اف‌بی‌آی ایمیل‌های دیگری یافته که در ارتباط با تحقیقات پیشین است.» او افزود که در حال حاضر نمی‌تواند درباره اهمیت محتوای این ایمیل‌ها اظهارنظر کند و روشن نیست که تکمیل بررسی آنها چقدر زمان خواهد برد. هیلاری کلینتون در بحبوحه مبارزات انتخاباتی چندین‌بار توسط ماموران اف‌بی‌آی مورد بازجویی قرار گرفت ولی از هرگونه اتهام خلاف قانون مبرا شد.


وال‌استریت ژورنال:

مساله اقتصاد امریکا و رشد اقتصادی آن، در یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود. بر این اساس، وزارت بازرگانی ایالات‌متحده امریکا رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی را در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 2.9درصد ارزیابی کرده است. نسبت به سه ماهه دوم سال اقتصاد این کشور رشد 1.5درصدی داشته است.

این بالاترین آهنگ رشد اقتصادی در ایالات‌متحده طی دو سال اخیر است. این میزان از رشد بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان بوده است. روند صعودی مصرف داخلی، افزایش فعالیت‌های بخش صادرات و درنهایت بالا رفتن حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در سرعت گرفتن روند رشد اقتصادی امریکا نقش مهمی داشته‌اند. بانک مرکزی امریکا در عین حال، پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصادی کشور تا پایان سال۲۰۱۶ به رقم 1.8درصد برسد. این رقم 0.2درصد بالاتر از ارزیابی‌های صندوق بین‌المللی پول است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر