تازه خبر

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۰۸۳

طرح تساوی جنسیتی زمینه‌سازی برای نفوذ

ایرنا| رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: موضوع تساوی جنسیتی که چندی در کشور مطرح است، زمینه‌ساز نفوذ است.

مینو اصلانی این مطلب را در نشست خبری غرفه سازمان بسیج جامعه زنان کشور تحت عنوان «صدای پای فمنیست» در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد. اصلانی تصریح کرد: متاسفانه به تازگی ایران در حال پیوستن به برخی معاهدات بین‌المللی است و به دنبال ایجاد تساوی جنسیتی و سهمیه‌بندی جنسیتی در کشور است.

وی ادامه داد: در حالی که این بحث‌ها مخالف عدالت است زیرا افراد باید در فرآیندی که با تکیه بر استعداد، توانایی‌ها و قابلیت‌های فرد است، جایگاه مدیریتی را اخذ کنند نه اینکه ما مشخص کنیم که چه مقدار از تصدی‌ها برای زنان باشد و به عنوان مثال چند‌ درصد از بخشدارها و فرمانداران کل کشور زنان باشند. جوامع آزاد این تحمیل را نمی‌پذیرند اما غرب این اجبار را در کشور‌هایی مانند افغانستان و پاکستان به انجام رسانده است و قصد اجرای آن را در کشور ما نیز دارند در حالی که این فرآیند نفوذ را در پی خواهد داشت. اصلانی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که نه زن در جایگاه اصلی خود قرار دارد و نه مرد نقش قوامیت و حاکمیت خانه را برعهده دارد و مانند ستون خانواده به ایفای نقش می‌پردازد. با این اقدامات هویت زن که مایه استحکام بنیاد خانواده بود، نادیده گرفته می‌شود؛ چرا که با این اقدامات زن‌ها در حمایت هیچ مردی نیستند و باید خودشان درآمد داشته باشند و بار زندگی را به تنهایی به دوش بکشند.


بیکاری 80‌ درصد از کارگران ساختمانی

ایلنا|یک فعال صنفی کارگران ساختمانی با انتقاد از عملکرد دولت و نمایندگان مجلس در قبال کارگران ساختمانی گفت: بیکاری بیداد می‌کند، بیمه هم سهمیه‌بندی شده، این نهایت ظلم است.

محسن امیرآبادی، دبیر کانون کارگران ساختمانی استان خراسان‌رضوی گفت: از سال ۹۳ به بعد، ۸۰‌درصد کارگران ساختمانی بیکار و سرگردانند و آنهایی که خوش‌شانس هستند و کار دارند هم با قیمت‌های پایین‌تر از نرخ‌های سال‌های قبل کار می‌کنند. امیرآبادی با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه حقوق پزشک از کارگر ساده هم کمتر است، گفت: سکوت در برابر برخی حرف‌ها و توهین‌ها، نه تنها به ضرر کارگران است بلکه حیثیت نمایندگان را هم زیر سوال برده است. با کمال تاسف آنچه می‌بینیم، این است که کارگران فقط پله‌هایی هستند که خیلی‌ها را به قدرت می‌رسانند و به زودی هم فراموش می‌شوند. وی ادامه داد: متاسفم برای وزیر بهداشت با چنین دیدی به کارگران و بیشتر متاسفم از اینکه قصد دارد همین منابع محدود تامین اجتماعی را با پیش کشیدن طرح ادغام از کارگران بگیرد. این فعال صنفی کارگران ساختمانی در ادامه با بیان اینکه هیچ جای دنیا بیمه سهمیه‌بندی نیست، گفت: ناعادلانه‌ترین طرح ممکن، همین طرح سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی است. کارگران ساختمانی با ۳۵سال سابقه بیمه و ۷۰سال سن بازنشسته می‌شوند و این عین بی‌عدالتی است چرا که در شرایط کار سخت و مشکلات، چگونه کارگران ساختمانی می‌توانند ۳۵ سال کار کنند و بیمه بپردازند.


درخواست 40 هزار کارفرما برای بخشودگی جرایم

ایرنا| مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: ٣٩هزار و ٦٩٦ کارفرمای کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در کشور متقاضی بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حسابند.

مهرداد قریب افزود: طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب از نیمه اول امسال تا 27 شهریورماه به اجرا درآمد که طبق آن کارگاه‌های مشمول این آیین‌نامه از بخشودگی جرایمی به میزان ٥٠ تا ١٠٠‌درصد برخوردار می‌شوند. قریب ادامه داد: کارفرمایان با پرداخت بدهی بیمه‌یی طی ١٢ماه از ١٠٠‌درصد، ١٨ماه ٨٥‌درصد، ٢٤ماه ٧٥‌درصد، ٣٠ماه ٦٠‌درصد و ٣٦ماه ٥٠‌درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند. وی حمایت از کارفرمایان و تولیدکنندگان را از برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: اجرای بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در راستای تقویت واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی انجام شده است. مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین کارگاه‌های تهیه بخش عمده مواد اولیه و قطعات و لوازم مورد استفاده آنان که بر اساس ارز خارجی خدماتشان صورت گرفته باشد و طی دوره مشخص منجر به تعطیلی موقت یا رکود فعالیت یا نیمه‌فعال شدن آنها شده است، می‌توانند از این بخشودگی جرایم استفاده کنند. براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، میزان طلب این سازمان از اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب یک میلیون کارگاه 8هزار میلیارد تومان است.


10‌درصد از جاذبه‌های گردشگری جهان در ایران

ایسنا| مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: تعداد گردشگران جهان در سال 2015میلادی به یک میلیارد و 200میلیون رسید. این رشد مستمر و پرشتاب با هیچ فعالیت اجتماعی و اقتصادی در دنیا قابل مقایسه نیست.

علی باقر نعمتی‌زرگران در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری که در هتل میثاق مشهد برگزار شد، گردشگری را صنعتی نوپا اما پویا دانست و اظهار کرد: خوشبختانه ایران 10‌درصد جاذبه‌های گردشگری دنیا را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه ورود هر 7 گردشگر یک شغل برای کشور ایجاد می‌کند، بیان کرد: این صنعت با چنین ابعادی علاوه بر نقش و سهم در حوزه اقتصادی، آثاری نیز در حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد، تولید ثروت، اشتغال و... از آثار اجتماعی گردشگری هستند که در حاشیه عوامل اقتصادی قرار گرفته‌اند. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: به این دلایل و با توجه به اینکه سهم ایران از بازار گردشگری در دنیا کم است، باید اقداماتی در این زمینه صورت می‌گرفت لذا دولت تدبیر و امید، عزم جدی برای توسعه صنعت گردشگری دارد و در این راه تلاش‌های مستمری را انجام می‌دهد. درآمدزایی، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و توسعه مناسبات با دیگر کشورها از راه‌های جذب گردشگران خارجی است و بخشی از اقدامات دولت یازدهم در این موضوع است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر