از منطقه

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۰۵۳

کاهش شمار مسافران شرکت‌های هوایی روسی

شمار مسافرانی که در بازه زمانی 9ماهه اول سال جاری از خدمات شرکت‌های هواپیمایی روسیه استفاده کرده‌اند 7.9درصد کاهش یافته است. به گزارش تی‌آرتی ترکیه، براساس آمار سازمان هوانوردی روسیه، شمار مسافرانی که در بازه زمانی 9ماهه ژانویه تا سپتامبر سال جاری از طریق استفاده از خدمات شرکت‌های هواپیمایی روسیه سفر کرده‌اند 7.9درصد کاهش یافته و به رقم 67میلیون و 630هزار نفر رسیده است. طی همین دوره زمانی تعداد مسافرانی که برای سفرهای بین‌المللی از پروازهای شرکت‌های هوایی روسی استفاده کرده‌اند با 25.1درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال پیش به 24میلیون و 200هزار نفر کاهش یافته اما تعداد مسافرین پروازهای داخلی با 5.5درصد افزایش داشته و به 43‌میلیون و 400‌هزار مسافر رسیده است. سازمان رسمی آمار روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل ادامه رکود اقتصادی، شمار اتباع روسیه که از مقصد این کشور به سفر خارجی رفته‌اند با کاهش 13.1درصدی به رقم 13میلیون و 200‌هزار مسافر کاهش یافته است.


5‌ هزار خانه در 2 ماه گذشته در افغانستان ویران شدند

معاون سخنگوی رییس‌جمهوری افغانستان گفت که 5‌هزار و 305 ساختمان مسکونی و 41 مرکز بیمارستانی و بهداشتی در درگیری‌های دو ماه گذشته در این کشور تخریب شدند. شاه حسین مرتضوی در نشست خبری روز شنبه افزود که گروه طالبان در دو ماه گذشته در 11 استان از جمله قندوز، فراه، هلمند، ننگرهار، فاریاب، غزنی، سرپل، پکتیا، 302 مدرسه، 50 مسجد،‌ هزار و 818 مغازه، 4 ساختمان دولتی، 293 معبر و 170 پل را تخریب کردند.

وی با اشاره به اینکه طالبان در این مدت 2‌هزار و 149میلیون افغانی (بیش از 33میلیون دلار) به مردم و دولت خسارت وارد کرده است، گفت: «دولت باید با صرف بودجه‌های سنگین، خسارات وارده به زیرساخت‌ها و مردم را جبران کند و به بی‌خانمان‌ها هم کمک‌های نقدی بپردازد.»


ترکیه حملات هوایی در شمال سوریه را متوقف کرد

به گزارش منابع آگاه، پس از هشدارهای دمشق به آنکارا در مورد اینکه عملیات جنگنده‌های ترکیه در خاک سوریه، نقض حریم هوایی این کشور محسوب می‌شود، جنگنده‌های ترکیه در یک هفته گذشته حمایت هوایی از عملیات موسوم به سپر فرات را متوقف کرده‌اند. یک مقام ترکیه که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه حریت در این باره گفت: «آنکارا در تاریخ 22 اکتبر و پس از آنکه دمشق هشدار داد که جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه را بر فراز آسمان سوریه سرنگون خواهد کرد، پشتیبانی هوایی از عملیات زمینی سپر فرات را که با حمایت ارتش ترکیه در شمال سوریه در جریان است، متوقف کرد.» نیروهای ترکیه از 24 ماه آگوست به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش، وارد خاک سوریه شده بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر