کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۴۹

احتمال حضور هند در فرزاد B

شانا معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: دولت هند برای همکاری مشترک در توسعه میدان مشترک گازی «فرزاد B» جدی است.

امیرحسین زمانی‌نیا روز گذشته پس از دیدار با هیات نفتی هند به سرپرستی سونجای سودیر، مدیرکل وزارت نفت و گاز طبیعی دولت هند به طولانی شدن مذاکرات فنی و مالی برای توسعه میدان گازی فرزاد B ‌اشاره کرد و افزود: وزارت نفت و گاز هند، شرکت دولتی نفت و گاز هند (او‎ان‎جی‎سی) را تشویق کند که با سرعت بیشتری درباره مدل مالی مشارکت در میدان گازی فرزاد B ‌اقدام کنند.

زمانی‌نیا ضمن تاکید بر اینکه مذاکرات درباره مدل فنی و مالی پروژه از سوی شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود، اظهار امیدواری کرد که درباره مدل مالی نیز هر چه سریع‌تر تفاهم حاصل شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سونجای سودیر، مدیرکل وزارت نفت و گاز طبیعی دولت هند نیز در این دیدار ضمن تایید طولانی شدن مذاکرات بر عزم دولت هند بر پیشرفت هر چه سریع‌تر مذاکرات تاکید کرد.

سودیر در این مذاکرات عنوان کرد: درخصوص مدل فنی دیدگاه‌های شرکت او‎ان‎جی‎سی به دیدگاه شرکت ملی نفت ایران به‎ ویژه درباره حجم ذخیره گاز در میدان فرزاد B‌ نزدیک شده و همین موضوع می‌تواند تحرکی به مباحث دو طرف بدهد.


تصفیه‌‌خانه فاضلاب قم برنده بنیاد جهانی انرژی

پاون گواهینامه ملی جایزه بنیاد جهانی انرژی و تندیس سطح طلایی جامعه مدیریت سبز اروپا به پروژه تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم اختصاص یافت. مراسم بین‌المللی بنیاد جهانی انرژی طی هفته گذشته با هدف تقدیر از سازمان‌ها و صنایع سبز در شهر وین کشور اتریش برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سفیر ایران در کشور اتریش، معاون وزیر نیرو ایران و رییس اتاق بازرگانی و معاون وزیر علوم و اقتصاد اتریش برگزار شد، گواهینامه سطح طلایی جامعه مدیریت سبز اروپا و گواهینامه جایزه ملی بنیاد جهانی انرژی در سال 2016 که پس از ارزیابی‌های انجام شده پروژه تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم تعلق گرفته بود به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اهدا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در سخنانی در این مراسم به تشریح ویژگی‌های تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم پرداخت و اظهار کرد: این تصفیه‌خانه ظرفیت تصفیه روزانه 52 هزار مترمکعب فاضلاب معادل جمعیتی بالغ بر 250هزار نفر همچنین ظرفیت تصفیه لجن 500 هزار نفر را در روز دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر