اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۴۲

رونمایی از ۱۰ محصول هوایی تولید ایران

رییس اتحادیه هوایی با اشاره به رونمایی از ۱۰ محصول هوایی تولید ایران از بی‌اعتمادی دولت به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: قرار بود نمایشگاه هفتم صنایع هوایی در فرودگاه امام برگزار شود، اما هفته پیش اعلام شد محل در نظر گرفته شده را به ما نمی‌دهند. به گزارش تسنیم، امین سالاری با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان حوزه هوافضا جایی در دستگاه‌های دولتی ندارند، اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی نشان داده‌اند که توان بسیاری برای کمک به اقتصاد و توسعه صادرات کشور دارند. وی با اشاره به رونمایی از 10 محصول جدید هوافضا، تصریح کرد: ‌این محصولات سابقه تولید در کشور را نداشته و از جنس فناوری‌های برتر هستند که توسط شرکت‌های ایرانی تولید شده است. وی بیان کرد: با توجه به توانمندی‌های داخلی این اطمینان را به دولت می‌دهیم اگر به بخش خصوصی اعتماد کنند، می‌توانیم ماهواره‌های راهبردی مورد نیاز کشور را تولید کنیم. وی با اشاره به اینکه فشارها و محدودیت‌های زیادی به اتحادیه وارد شد که نمایشگاه امروز برگزار نشود، گفت: با وجود همه فشارها، بخش خصوصی نمایشگاه هوافضا را برگزار کرد. سه شنبه هفته گذشته به ما اعلام شد که محل در نظر گرفته شده در فرودگاه امام خمینی(ره) برای برگزاری نمایشگاه در اختیار ما قرار نمی‌گیرد، اما ما در مدت یک هفته نمایشگاه را در برج میلاد برگزار کردیم.

رییس اتحادیه هوافضا اظهار کرد: در بحث خرید 20 میلیارد دلار هواپیما که یک بازار 60 میلیارد دلاری را تا 10 سال آینده برای کشور فراهم می‌کند از دولت می‌خواهیم انتقال فناوری را مدنظر قرار دهد.

سالاری یادآور شد: 5 ماه پیش توانمندی 40 شرکت قطعه‌ساز را به سازمان هواپیمایی ارائه کرده‌ایم و منتظریم کارشناسان خارجی برای ملاقات به ایران بیایند.


فروش بلیت اتوبوس

برای‌ اربعین از هفته آینده

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: برای انتقال زائران اربعین حسینی(ع) به سه پایانه مهران، چزابه و شلمچه، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پیش‌فروش بلیت این سفرها از هفته آینده در همه مراکز فروش بلیت شرکت‌های مسافربری انجام می‌شود.

به گزارش فارس، احمدرضا عامری با بیان اینکه رانندگان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و به سالار شهیدان ارادت خاصی دارند، گفت: 90 درصد جابه‌جایی بار و مسافر کشور توسط ناوگان جاده‌یی انجام می‌شود، همه بار حمل و نقل جاده‌یی کشور روی دوش رانندگان و این قشر زحمت‌کش است که البته نتایج نهایی آن عاید دولت و مردم می‌شود. وی با تاکید بر اینکه متولیان ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌یی مسافر برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل هستند، گفت: از مدت‌ها پیش موضوع آماده‌سازی ناوگان برای جابه‌جایی زائران را در ستاد اربعین در دستور کار قرار دادیم، ضمن آنکه از نظر ارائه خدمات مناسب و برخورد با زائران، نمایندگان شرکت‌های مسافربری و رانندگان توجیه شدند.

عامری با بیان اینکه زائران نگرانی بابت انتقال از طریق سیستم حمل‌ونقل جاده‌یی به مرزهای کشور برای ایام اربعین نداشته باشند، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته چون برنامه‌ریزی مناسبی برای سفرهای اربعین وجود نداشت، ترافیک در جاده‌ها بسیار زیاد بود، ضمن آنکه مردم در پایانه‌های مرزی جاده‌یی هم سرگردان می‌شدند. در راستای کاهش ازدحام و ترافیک در این ایام، به ‌مردم توصیه می‌کنیم توزیع زمان سفر‌ داشته باشند و اینگونه نباشد که بخواهند شب اربعین وارد کربلا شوند و بعد از ظهر روز اربعین هم به راحتی خارج شوند.


شهرسازی مبتنی بر حمل‌ونقل ریلی باشد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرسازی باید مبتنی بر حمل‌ونقل ریلی باشد و شهرها طوری طراحی شوند که بستر این نوع حمل‌ونقل به لحاظ درون‌شهری و برون‌شهری در آن گنجانده شود.

به گزارش ایرنا، مهرداد تقی‌زاده بهجتی در همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه در زنجان، افزود: وضعیت برخی شهرها مانند تهران به لحاظ حمل و نقل شهری تایید یا رد نمی‌شود، بر همین اساس نتیجه عملکرد شهرداری‌ها نباید وضع موجود باشد. وی اظهار کرد: باید برای اجرای بهتر پروژه‌های شهری در کشور از تجربیات سایر کشورهای موفق در حوزه شهرسازی ریل پایه بدون کپی‌برداری استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ایستگاه‌های راه‌آهن برون‌شهری و درون‌شهری باید نزدیک مراکز شهر قرار داشته باشند، خاطرنشان کرد: این کار در تهران اجرا شده ولی کافی نیست و باید سرعت اقدامات در حمل و نقل عمومی ریلی افزایش پیدا کند. تقی‌زاده تاکید کرد: ایستگاه‌های ریلی باید چندوجهی ساخته شوند تا برای قطارهای حومه، عادی، سریع‌السیر و اتوبوسی نیز دسترسی وجود داشته باشد.

وی به ضرورت ریل پایه بودن شهرسازی اشاره و اظهار کرد: در زمان حاضر تفکر غالب در حوزه حمل و نقل شهری در کشور خودرومحور است و بهتر است سبک حمل و نقل درون‌شهری به سیستم ریلی تغییر پیدا کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر