حمل و نقل دریایی

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۴۱

هزینه ۳۴۰ میلیاردی در بنادر مکران

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه تاکنون 300میلیارد تومان در توسعه بنادر سه‌ گانه جاسک، سیریک و تیاب به عنوان توسعه سواحل مکران هزینه شده و ۴۰میلیارد تومان پروژه درحال اجرا در این سه بندر داریم از راه‌اندازی خط مسافری دریایی بندرعباس- کیش خبر داد.

وی گردشگری دریایی در سواحل مکران را از مصادیق توسعه آن عنوان کرد و گفت: ظرفیت گردشگری دریایی در سواحل مکران بالاست و باید سرمایه‌گذاری زیادی از سوی همه ارگان‌های دست‌اندرکار در این سواحل برای توسعه گردشگری انجام شود. خور آذینی در بندر سیریک از نظر گردشگری بی‌همتاست. در خور میناب هم شرایط گردشگری مناسبی داریم که اگر ارتقا یابد به توسعه اقتصادی ساحل‌نشینان در این منطقه کمک می‌کند.

محسنی با بیان اینکه ستاد سفرهای دریایی نوروز ۹۶ در هفته جاری در سازمان بنادر و دریانوردی کلید خورد، ‌گفت: ۹۵درصد مسافرت‌های دریایی کشور از هرمزگان انجام می‌شود. بزرگ‌ترین بنادر تجاری جزایر و مناطق آزاد در استان هرمزگان است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه پایانه مسافری بندر شهید حقانی سال گذشته افتتاح شد، گفت: برای نخستین بار در تاریخ سفرهای دریایی سامانه فروش الکترونیکی و اینترنتی بلیت شناور فراهم شد.

محسنی بیان کرد: از ابتدای دی ماه امسال دفاتر فروش بلیت شناورهای مسافری برای ایام نوروز در همه کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند و ما در سه بندر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز برای ارائه خدمات مسافری آماده‌ایم.


مذاکره با سازمان بنادر برای تحویل ۲۰ هکتار زمین

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با بیان اینکه میزان تخلیه واگن در بندر شهید رجایی روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه است، گفت: هدف‌گذاری کردیم که این رقم به یک ‌هزار دستگاه واگن در روز افزایش یابد.

به گزارش فارس، دیروز بازدید هیاتی از معاونت بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن از مجتمع بندری شهید رجایی و پایانه‌های تخلیه ریلی بار در استان هرمزگان انجام شد.

حسین عاشوری با اشاره به فعالیت‌های مشترک راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر کشور گفت: یکی از این فعالیت‌ها اجرای عملیات مشترک برای افزایش توان تخلیه و بارگیری است که بخشی از این موارد توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود و بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها توسط شرکت راه‌آهن و سازمان بنادر است.

عاشوری گفت: با سازمان بنادر و دریانوردی مذاکره کردیم تا 20هکتار زمین در بندر شهید رجایی به راه‌آهن تحویل شود تا بدین‌ ترتیب خطوط ریلی جدید برای افزایش میزان تخلیه و بارگیری در این بندر احداث شود.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن بیان کرد: همچنین شرکت راه‌آهن با بخش خصوصی فعالیت‌های مشترکی دارد تا زمینه اتصال پایانه‌های مختلف بار به شبکه ریلی به صورت مشارکتی فراهم شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر