اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۳۷

انتصاب مدیرعامل جدید سازمان عمران تبریز

تبریز به گزارش روابط عمومی سازمان عمران تبریز طی حکمی از سوی شهردار کلان‌شهر تبریز حسین منیری‌فر به عنوان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان عمران تبریز منصوب و از زحمات ایمان غنی‌زاده، مدیرعامل سابق سازمان عمران تبریز قدردانی به عمل آمد.


برگزاری نشست کتابخوان تخصصی مرکزی

اراک با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران نخستین نشست کتابخوان تخصصی استان مرکزی در کتابخانه دکتر حصیبی اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نشست کتابخوان تخصصی «مطالعات اخلاقی» با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و مدیریت حوزه علمیه خواهران و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی، خواهران طلاب، اصحاب رسانه و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در سالن شهدای مدافع حرم کتابخانه دکتر حصیبی برگزار شد.

در این نشست پنج نفر از اساتید حوزه علمیه خواهران کتاب‌هایی با محوریت اخلاق اسلامی را به حاضران معرفی کردند.

کتاب«جایگاه رزق انسان در هستی» نوشته اصغر طاهرزاده ارائه توسط زهرا حاجی‌علیخانی، استاد حوزه ازجمله کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

بر این اساس کتاب حاضر با استناد به آیات و روایات به بررسی جایگاه رزق در زندگی انسان‌ها نیز جایگاه تلاش انسان‌ها و محدوده آن در ارتباط با تامین رزق اختصاص یافته است. مباحث اصلی کتاب بدین قرار است: رزق حقیقی و غیرحقیقی، جایگاه اعتماد به سخنان ائمه معصومین(ع) در رزق، رزق فردای نیامده، مقدرات حکیمانه، بستر تعالی انسان‌ها و زندگی، ماورای وسعت و تنگی رزق.


کمک ٢۶٣ میلیون ریالی خیران

گرگان بنا به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان سیدمحسن قریشی، مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی حساب ١٠٠ از کمک ٢۶٣میلیون و ٨٨٨ هزار ریالی خیران استان به حساب 100حضرت امام خمینی(ره) در ۶ ماهه نخست امسال خبر دادند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیران استان به جهت کمک به محرومان ابراز کردند: خیران شهرستان کلاله با ۶٧ میلیون و ۵٠٠ هزار ریال بیشترین کمک‌ها را به این حساب داشته‌اند و بعد از آن نیز خیران شهرستان گنبد ۵٨ میلیون ریال، خیران شهرستان مینودشت ١٨میلیون و ٨٠٠هزار ریال، خیران شهرستان گرگان ١٧میلیون ریال، خیران شهرستان بندر گز ١٣میلیون و ۵٠٠ هزار ریال، خیران شهرستان مراوه تپه ١٢میلیون ریال، خیران شهرستان آزادشهر ١١میلیون ریال همچنین خیران شهرستان‌های علی‌آباد، بندرترکمن، کردکوی نیز جمعا به مبلغ ١۴میلیون و ۵٠٠ هزار ریال به حساب ١٠٠حضرت امام (ره) اهدا کرده‌اند.

قریشی همچنین از کمک همکاران بنیاد مسکن استان به مبلغ ۵١ میلیون و ۵٠٠ هزار ریال خبر داد.

مدیر حساب ١٠٠بنیاد مسکن استان در پایان از کلیه هم‌استانی‌های عزیز به ویژه خیران جهت شرکت در این امر خداپسندانه که عواید حاصل از آن نیز به طرق مختلف به محرومان جامعه می‌رسد، دعوت کردند.


معرفی رییس اداره مخابرات علی‌آباد کتول

گرگان در جلسه‌یی که برای معرفی رییس جدید اداره مخابرات شهرستان علی‌آباد کتول برگزار شد، مهندس غلامعلی شهمرادی، مدیر مخابرات منطقه گلستان با اشاره به ادغام شرکت‌های مخابرات استان بر اجرای سریع و صحیح شرح وظایف محوله تاکید کرد.

وی که این ادغام را نویدبخش توسعه و پیشرفت بیشتر مخابرات دانست، افزود: با توجه به ابلاغ برنامه تحول پنج ساله مخابرات ایران تحت عنوان ره‌‌نگاشت، تکالیف سنگین‌تری برعهده ماست و رمز موفقیت توجه تمام کارکنان به برنامه است.

در پایان جلسه از زحمات محمدعلی دیلم تقدیر و محمود کشیری به عنوان رییس جدید مخابرات علی‌آباد کتول معرفی شد.


3 درصد تخلف در رعایت استاندارد

شهرکرد رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در بازرسی‌های سه سال اخیر از محصولات تولیدی مشمول استاندارد اجباری تنها سه درصد از کل نمونه‌برداری‌ها بدون رعایت استاندارد تولید و در بازار عرضه شده است.

مصطفی رامندی دیروز در همایش روز جهانی استاندارد در شهرکرد اظهار کرد: از یک میلیون بازرسی‌هایی که در دولت تدبیر و امید از واحدهای تولیدی انجام گرفته 10هزار نمونه‌برداری و 30 هزار مورد تخلف شناسایی شده است. وی ادامه داد: 2هزار و 500 مورد از این تعداد به مراجع قضایی معرفی و 600 مورد جعل علامت استاندارد شناسایی شده است.

وی تعداد واحدهای تولیدی فعال در کشور را 130هزار واحد عنوان کرد و گفت: 25هزار از این واحدها در قالب 800 کالا مشمول قانون استاندارد اجباری است.

رامندی ادامه داد: 80 هزار کالا در کشور تولید می‌شود که برای 30هزار واحد از این کالاها استاندارد تعریف شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر