آغاز ماراتن سیاسی در امریکا

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۱۴


یو‌اس تودی:

مساله آغاز رای‌گیری‌های انتخاباتی در فلوریدا ازجمله مسائلی است که به تیتر یک این روزنامه تبدیل شده است. بر این اساس، حوزه‌های انتخاباتی در ایالت‌های فلوریدا و کلرادو، رای‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را آغاز کردند. بقیه شهرهای این ایالت نیز به زودی و تا انتهای هفته جاری فرآیند رای‌گیری را آغاز خواهند کرد. در این انتخابات پیش از موعد و فرآیند رای دهی آن تاکنون حدود 1.2 از مردم فلوریدا مشارکت کرده‌اند. حدود 13 میلیون رای‌دهنده در فلوریدا برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. نظرسنجی‌های انجام گرفته در ایالت فلوریدا رقابت سختی میان هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه را نشان داده‌اند. پیروزی ترامپ در این ایالت امیدهای جمهوری‌خواهان برای کسب 270 هیات نمایندگی لازم برای پیروزی در انتخابات را دوچندان خواهد کرد. هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه با افزایش حضور خود در میان مردم فلوریدا در تلاشند تا آرای بیشتری به دست آورند. در ایالت کلرادو نیز انتخابات پیش از موعد آغاز شده است.


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به مساله تخلیه کمپ «جنگل» در فرانسه اختصاص داده است. پیش از این، صدها نفر در مراکز ثبت کمپ مشهور به «جنگل» در کاله تجمع کرده بودند، این در حالی است که مقامات، کار تخلیه این کمپ را رسما آغاز کرده‌اند. کمپ مشهور به «جنگل» در شهر بندری کاله در شمال فرانسه سرپناه مهاجرانی از کشورهای بحرانی مانند سوریه، افغانستان و اریتره بوده است. بسیاری از این افراد خود را به این منطقه رسانده بودند تا بتوانند با عبور از کانال مانش (کانال انگلیس) به بریتانیا بروند. گفته می‌شود حکومت فرانسه اعلام کرده است افراد زیر سن بدون همراه اجازه خواهند داشت تا پس از پاکسازی کامل کمپ «جنگل» در خانه‌های کانتینری در کاله بمانند.


لوموند:

تیتر یک این روزنامه فرانسوی زبان به «سرطان» اختصاص دارد. این روزنامه روایتی از مصائب این بیماری‌ را گزارش کرده است. این گزارش در حالی است که کمی قبل برخی متخصصان این کشور هشدار داده بودند که شرکت‌های دارویی بیشتر از آنکه به فکر سلامت مردم باشند، به فکر پول هستند. بر این اساس، گروهی شامل 110 متخصص درجه یک فرانسوی با انتشار نامه‌یی سرگشاده، از افزایش قیمت داروهای سرطان ابراز نگرانی کرده و شرکت‌های داروسازی را متهم کرده‌اند که از بدبختی مردم پول در می‌آورند. در نامه سرگشاده‌‌یی که در روزنامه فیگارو چاپ شد، متخصصان معتبر فرانسوی افزایش هزینه‌های درمان سرطان در فرانسه و دیگر نقاط دنیا را نکوهش کردند. آنها می‌گویند، با وجود اینکه درمان‌های زیادی برای سرطان در راه است، «افزایش فاحش قیمت‌ها، این امیدها را به خطر انداخته است» و این بالا رفتن بها را «غیرقابل توجیه» دانسته‌اند. فرانسه به‌دلیل موفقیت‌هایش در درمان انواع مختلف سرطان‌ها، اعتبار زیادی به‌دست آورده اما این پزشکان می‌گویند، روند گران شدن داروها ممکن است مانع از دسترسی مردم به درمان مناسب و مساوی با یکدیگر شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر