فوتبال ایران در وضعیت قرمز مالی

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۰۹

این روز‌ها فوتبال ایران از نظر مالی در شرایط خوبی به‌سر نمی‌برد. هم باشگاه‌ها از بی‌پولی می‌نالند و هم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال. بازیکنان و کادر فنی نفت تهران و سیاه جامگان به خاطر مشکلات شدید مالی حضور در تمرینات را تحریم کرده‌اند و درحقیقت در اعتصاب به‌سر می‌برند. استقلال و پرسپولیس هم فقط کمی اوضاع‌شان بهتر است و تنها ۲۲ درصد از قرارداد‌های‌شان پرداخت شده است. بازیکنان استقلال اعتراض دارند و می‌گویند پول فصل قبل را نگرفته‌اند و به همین دلیل هم باشگاه را تحت فشار گذاشته‌اند. به نظر می‌رسد از این نظر وضعیت پرسپولیس بهتر باشد چون حداقل قراردادهای فصل قبل را تسویه کرده و بدهی ندارد. تا پیش از این هر باشگاهی که مشکل مالی داشت سراغ سازمان لیگ می‌رفت تا از منابع سازمان لیگ مشکلاتش را حل کند، اما اخیرا اعلام شده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم هر دو بدهکار هستند.

آن‌طور که خبرآنلاین گزارش داده است، اوضاع وقتی بحرانی‌تر می‌شود که فدراسیون فوتبال هم مشکل شدید مالی دارد. آنقدر که به بازیکن‌ها گفته شده اگر لباس خود را به تماشاگر یا بازیکن حریف یا هرکس دیگری بدهید ۵۰دلار جریمه می‌شوید و از طرفی هم اردو خارجی تیم ملی به علت مشکلات مالی لغو شد.

این مشکلاتی است که روز به روز بیشتر می‌شود و با افزایش بدهی‌ها ممکن است تیم‌های دیگر هم چاره‌یی جز اعتصاب و لغو تمرینات‌شان نداشته باشند. از طرفی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان با گذشتن از سد حریفان به جام جهانی رفته‌اند و قطعا از این به بعد به حمایت بیشتری نیاز دارند. بازی تدارکاتی و اردو شاید کمترین کاری باشد که برای آماده‌سازی آنها جهت حضور در جام جهانی نیاز است.

تیم ملی بزرگسالان هم اگر مجوز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کند قطعا به حمایت بیشتری نیاز دارد و این در حالی است که همین الان هم کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی به خاطر برخی مشکلات ناراضی است و شکایت دارد. اینطور که به نظر می‌رسد هر روز مشکلات مالی در فوتبال ما رو به افزایش است و این ورزش پرطرفدار در ایران به وضعیت قرمز نزدیک می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر