عددنوشت

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۸۰

افزایش تولید برگ سبز چای

محمدولی روزبهان، رییس سازمان چای کشور گفت: بهره‌برداری از باغ‌های چای به اتمام رسیده و بوته‌ها در فصل خواب هستند. آمار کل برگ سبز خریداری‌شده از بهره‌برداران به ۱۳۹ هزار تن رسید که حدود ۷۰ درصد آن درجه دو و ۳۰ درصد را برگ سبز درجه یک تشکیل می‌دهد. امسال با افزایش ۶۰ درصدی تولید برگ سبز چای در مقایسه با سال گذشته مواجه بوده‌ایم. روز بهان خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه بودجه، قدرالسهم دولت به‌صورت کامل پرداخت شده و کارخانه‌ها باید از فروش محصولات قدرالسهم خود را پرداخت کنند تا تسویه کامل انجام شود.


سرمایه‌گذاری مورد نیاز بخش هوا وفضا

امین سالاریان، رییس اتحادیه صنایع هوا فضایی ایران گفت: بیش از دو سال است که مطالبات برخی از شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه هوافضایی کشور توسط مجموعه‌های دولتی پرداخت نشده است. وی افزود: اینکه ۲۰ میلیارد دلار خرید می‌خواهد صورت بگیرد، یعنی طی 10 سال آینده ۶۰ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود که این مساله منوط به سیاستگذاری مناسب و خرید هوشمندانه است؛ چرا که بیش از ۱۵ سال است که مساله خرید هوشمندانه مطرح می‌شود؛ اما بی‌نتیجه بوده است.


تامین منابع آب تهران از چاه

محمد پرورش، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: سد ماملو ۴۵ کیلومتر، سد طالقان ۱۰۰ کیلومتر و سد کرج ۵۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد که باید گفت، این سدها تامین‌کننده آب سطحی شهر تهران را تشکیل می‌دهند. وی با بیان اینکه در تهران ۵۰۰ حلقه چاه وجود دارد، اظهار کرد: ۳۰ درصد منابع آب پایتخت از این راه تامین می‌شود که در واقع آب‌های سطحی و چاه با هم اختلاط پیدا می‌کنند. وی در خصوص وضعیت آب‌های غیرمجاز در تهران نیز گفت: وظیفه رسیدگی به آب‌های غیرمجاز و کشاورزی مربوط به شرکت آب منطقه‌ای می‌شود. وزیر نیرو نیز پیگیری و مدیریت خاصی روی این مساله دارد.

سهم 3 ایرلاین از بدهی نفتی

منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به بدهی شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: به‌طور کلی شرکت‌های هواپیمایی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند که ۷۷درصد آن مربوط به شرکت‌های ایران‌ایر، آسمان و ماهان است. در حال حاضر روزانه ۱۰ میلیون لیتر گاز مایع در کل کشور مصرف می‌شود که نسبت به سال گذشته 6/0 درصد رشد داشته است. همچنین مصرف بنزین در کشور روزانه ۷۵ میلیون و ۳۰۰هزار لیتر است که 8/3 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. وی در مورد مصرف نفت سفید و نفت گاز و نفت کوره نیز اظهار کرد: میزان مصرف نفت سفید چهار میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر است که نسبت به سال گذشته 5/11 درصد کاهش داشته است. همچنین در حال حاضر حدود ۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت گاز در کشور مصرف می‌شود که نسبت به سال گذشته 7/11 درصد کاهش داشته است. همچنین میزان مصرف نفت کوره نسبت به سال گذشته 2/68درصد کاهش داشته است.


تعداد جایگاه‌های سوخت مجاز

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز فعالیت جایگاه‌های زنجیره‌ای (برند) از آذرماه جاری خبر داد و گفت: فراخوان از طریق سایت‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام شد و بالغ بر ۷۰ شرکت مراجعه کرده و ۲۶ شرکت پرونده خود را ارسال کرده‌اند. در نهایت مجوز فعالیت ۱۷ شرکت صادر شد و قرار است این شرکت‌ها رسالت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را در زمینه پخش این فرآورده‌ها برعهده بگیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر