اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۶۳

دیدار مدیر مخابرات مرکزی با فرماندهی نیروی انتظامی

اراک| ملک حسینی، مدیر مخابرات منطقه مرکزی با سردار عزیزی فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی دیدار کرد.به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات استان مرکزی در این دیدار ملک حسینی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی از حسن همکاری نیروی انتظامی استان مرکزی در محافظت و پاسداری از تجهیزات مخابراتی تشکر و قدردانی و در ادامه سردار عزیزی نیز بر ادامه همکاری‌های متقابل و تعامل سازنده دو مجموعه مخابرات و نیروی انتظامی تاکید کردند.


برپایی نمایشگاه تخصصی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی

ساری|نمایشگاه توانمندی‌های فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با حضور شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و بسته‌بندی صنایع غذایی استان در ۲۴ غرفه به مدت سه روز در محل فرهنگ و ارشاد ساری برپاشده است. در این نمایشگاه محصولات واحدهای تولیدی دارای کیفیت برتر به مدت 3روز در معرض دید عموم مردم گذاشته شد تا مردم ضمن تشویق به مصرف این مواد غذایی و قرار دادن آن در سبد غذایی خانوار با تمامی دستاوردهای اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان سیاست‌گذار حوزه تامین کیفیت محصولات غذایی استان آشنا شوند. این نمایشگاه با حضور شرکت‌ها و واحدهای تولیدی همراه است و برخی محصولات علاوه بر برچسب کالا که شامل شماره پروانه ساخت، نوع محصول، حجم یا وزن محصول، ترکیبات به‌کاررفته در فرمول محصول، آدرس و شماره تلفن کارخانه ( یا دفتر مرکزی)، شماره سری ساخت تولید، تاریخ تولید و انقضا، موارد منع مصرف در صورت لزوم)، نحوه مصرف در صورت لزوم و شرایط نگهداری هستند، دارای نشانگر رنگی سبز، زرد و قرمز بودند که به معرض نمایش گذاشته شد.


اعلام جزئیات وام‌های دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز

اهواز|معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تا 26 آبان‌ماه، جزئیات پرداخت این وام‌ها را تشریح کرد و با بیان اینکه سقف وام‌ها نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است، یکی از علل آن را عدم بازپرداخت وام‌های اعطاشده به دانشجویان در سنوات قبل عنوان کرد.ساسان موگهی اظهار کرد: امسال وام‌های تحصیلی، کمک‌هزینه مسکن و ودیعه مسکن، ضروری و وام شهریه (برای دانشجویان شهریه‌پرداز) به دانشجویان قابل پرداخت است. وی تصریح کرد: سقف وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد و متاهل به‌ترتیب ماهانه 75 و 98 هزار تومان، وام کمک‌هزینه مسکن 85 و 110 هزار تومان و وام ودیعه مسکن یک‌بار در طول تحصیل برای دانشجویان کاردانی، ‌کارشناسی و دکترای حرفه‌یی 4میلیون تومان و برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکترای تخصصی 6 میلیون تومان است. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: همچنین وام شهریه برای دانشجویان شهریه‌پرداز در مقاطع مختلف از یک میلیون تومان در طول یک ترم تا 20 میلیون تومان در طول مدت تحصیل برای دانشجویان مقطع دکترا متفاوت است.


کشت کنجد در ایرانشهر امسال150درصد افزایش یافت

زاهدان| مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: امسال بیش از 250 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت محصول کنجد اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه پارسال 150درصد افزایش داشته است. حسن شاه ‌ولی‌بر دیروز اظهار داشت: کشت دانه روغنی کنجد در ایرانشهر، با معرفی محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم در قالب طرح اصلاح الگوی کشت به کشاورزان از 100 هکتار به 250 هکتار افزایش یافت. وی افزود: مصرف آب کم، سوددهی بالا و استقبال خوب خریداران موجب شده تا سطح زیر کشت محصول کنجد در ایرانشهر افزایش یابد. وی با بیان اینکه در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به‌طور متوسط یک تن کنجد برداشت می‌شود، پیش بینی کرد در سال جاری بیش از 250 تن محصول برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: نبود صنایع بسته‌بندی و فرآوری موجب شده تا کنجد تولیدی این شهرستان با برند دیگر مناطق کشور به بازار مصرف عرضه شود.


21قلم کالای وارداتی در گناوه مغایر با استاندارد شناخته شد

گناوه| رییس اداره استاندارد گناوه گفت: 21 قلم کالای خارجی که از طریق گمرک این شهرستان در یک سال اخیر وارد کشور شده بود، در آزمون‌های این موسسه مغایر با استانداردهای ملی ایران شناخته و از ورود آن به بازار جلوگیری شد. قدرت‌الله شاهین‌زاده دیروز به‌مناسبت هفته استاندارد افزود: این کالاها به ارزش 335 هزار و 420 دلار تولید کشورهای چین و اسپانیا که از طریق چین و امارات بارگیری و به این شهرستان حمل شده بود، پس از انجام تشریفات و مراحل قانونی به کشورهای مبدا برگشت داده شد. وی اظهار کرد: قاشق و چنگال، عینک آفتابی، کلاه ایمنی موتورسیکلت، پلوپز برقی، عینک، کفگیر و ملاقه، هواپز، چرخ گوشت، جاروبرقی، سشوار، اسباب بازی، کابل اتو، خودکار، لامپ ال‌ای‌دی، ترازو، بوق و باتری خودرو، بطری شیشه‌یی و روغن ذرت از عمده این کالاهاست که از سوی آزمایشگاه همکار آزمون به این اداره اعلام شده است.


ضرورت ارتقای کیفی ناوگان ریلی قم

قم| مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: جهت تامین ایمنی حداکثری و تسهیل ترافیک سفرهای جاده‌یی، افزایش و ارتقای کیفی ناوگان ریلی الزامی است. حسن صبوری در جلسه شورای حمل و نقل استان از برگزاری نخستین نشست تخصصی شهرسازی ریل پایه در مهرماه سال جاری به میزبانی قم، گفت: خوشبختانه با استقبال خوبی که از راه‌اندازی قطار حومه‌یی توسط مردم شده است، امیدواریم بار ترافیکی وارده بر خطوط جاده‌یی استان خصوصا آزادراه قم-تهران کاهش یابد. وی ضمن تاکید بر اینکه افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برون‌شهری جاده‌یی منوط به افزایش تعداد راه‌ها و ارتقای کیفی ناوگان ریلی است، گفت: امیدواریم به زودی شاهد افزایش تعداد راه‌ها و هماهنگی بهتر درخصوص ساعت حرکت آنها با مبدا قم باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر