گره رونق صادرات تنها بی‌پولی نیست

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۶۲

خراسان‌رضوی نایب‌رییس اتاق بازرگانی مشهد گفت: خراسان‌رضوی جهت رونق صادرات نیازمند تسهیلات است که آن تنها به معنای پرداخت پول نیست بلکه باید مقاومت و بروکراسی اداری نیز کاهش یابد.

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، بااشاره به همسایگی استان با کشورهایی مانند افغانستان، رونق در صادرات خراسان‌رضوی را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر صادرات امری مشکل به‌حساب می‌آید. هر کس قصد صادرات کالا دارد، باید 9درصد مالیات ارزش افزوده برای کالا پرداخت کند و دغدغه‌اش نامعلوم بودن زمان برگشت آن توسط سازمان امور مالیاتی است. وی ادامه داد: در هر کشوری که بحث مالیات ارزش افزوده مطرح است، زمانی که کالایی خریداری می‌شود، هنگام عبور از مرز با تحویل فاکتور آن، بلافاصله پول باید پرداخت شود، درحالی که در کشور ما در خوشبینانه‌ترین حالت شاید پس از چهار ماه پول به صادرکننده بازگردد. حسینی در جلسه‌ روز گذشته اتاق بازرگانی مشهد با مشاور رییس‌جمهور با بیان اینکه دغدغه عمده فعالان اقتصادی رکود و عملکرد نظامات بانکی و مجموعه‌هایی مانند سازمان امور مالیاتی و تامین‌اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلات فراوانی وجود دارد که تبدیل به زخم‌های کهنه‌یی شده است. البته بخشی از این مشکلات از دولت قبل بوده و دردسر آن به گردن دولت کنونی افتاده است و دولت درگیر یافتن راه‌حلی برای این مشکلات است.

نایب‌رییس اتاق مشهد درخصوص وجود موانع بسیار برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد: این مساله را باید از دو بخش فعالان اقتصادی که واحدهای تولید و بنگاه اقتصادی را تشکیل می‌دهند و کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، بررسی کرد. کمبود اشتغال با سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی حل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر