اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۵۷

فاز آزمایشی رجیستری تکمیل نشد

در حالی که پیش از این گفته شده بود تا پایان مهرماه، اجرای فاز آزمایشی طرح رجیستری گوشی به پایان می‌رسد، معاون رگولاتوری تاکید کرد: این طرح همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد و تکمیل نشده است.

حسین فلاح جوشقانی درمورد آخرین وضعیت اجرای طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی‌های موبایل (رجیستری)، اظهار داشت: طرح رجیستری را به گونه‌یی اجرایی می‌کنیم که برای مردم هزینه‌یی نداشته باشد و برای گوشی‌های موجود نیز مشکلی ایجاد نکند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه حدود ۲ ماه است که طرح آزمایشی را انجام دادیم ادامه داد: اما از آنجایی که در ابتدا ابعاد کار برای خود ما نیز مشخص نبود، حدود ۱۵ آزمایش باید انجام می‌دادیم که حدود ۱۲ آزمایش انجام شده و ۳ مورد از آزمایش‌های اساسی در اجرای این طرح باقی مانده است. وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت ارتباطات موظف شدند با هماهنگی هم این طرح را اجرایی کنند، ادامه داد: در بحث فنی مسوولیت با وزارت ارتباطات و در بحث عرضه به بازار و کنترل مبادی نیز با وزارت صنعت، و ستاد مبارزه با قاچاق کالا است. فلاح جوشقانی درباره اینکه اجرای این طرح در کشور چقدر زمان می‌برد، افزود: با توجه به ابعاد، گستردگی و مشخصاتی که در این طرح قابل اجرا است، هیچ کشوری در این ابعاد آن را اجرایی نکرده است و به همین دلیل نمی‌توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.


گوگل کاربران را از پروازهای ارزان‌قیمت مطلع می‌کند

ورج| ابزار جست‌وجوی پروازهای گوگل که از طریق جست‌وجوگر آن در دسترس است ارتقا یافته و قیمت پروازهای مختلف را هم به کاربران ارائه می‌کند.

کاربران برای دسترسی به این اطلاعات باید مبدا و مقصد پرواز خود را در جست‌وجوگر گوگل وارد کنند تا ضمن مشاهده زمان و جزییات هر پرواز هزینه این کار را هم مشاهده کنند. همچنین به کاربر اطلاع داده می‌شود که تا چه زمان امکان خرید بلیت مذکور وجود دارد و با خرید زودتر از موعد بلیت چه میزان صرفه جویی در انتظار کاربر خواهد بود. همچنین اگر مایل به خرید بلیت در آینده باشید، می‌توانید پرواز یا مسیر پروازی مورد نظرتان را ردگیری کنید و پیام‌های اطلاع رسان به روزتر را در مورد تخفیف‌های ممکن دریافت کنید. گوگل این اطلاعات را از داده‌های تاریخی مربوط به هزینه‌های پروازهای در گذر زمان جمع‌آوری می‌کند.


جریمه ۱۸۰ هزار دلاری برای

به همراه داشتن نوت ۷ در پروازها

ورج| اداره هوانوردی فدرال امریکا نه تنها به همراه بردن گوشی گالکسی نوت 7 سامسونگ را به داخل هواپیماهای امریکایی ممنوع کرده، بلکه برای این کار جریمه 179993 دلاری در نظر گرفته است.

بر اساس دستورالعمل جدید این اداره که در کلیه ایالات امریکا لازم الاجراست از 15 اکتبر امکان حمل گوشی گالکسی نوت 7 سامسونگ در هیچ یک از پروازهای خطوط هواپیمایی مختلف امریکا وجود ندارد. در دستورالعمل یاد شده حمل این گوشی چه توسط خود شخص، چه با استفاده از ساک دستی و به شیوه‌های مختلف دیگر بطور کامل ممنوع است. در صورت ورود گوشی یاد شده به هواپیماها باید بلافاصله آن را خاموش کرد و جلوی حضور فرد متخلف را در پرواز گرفت و او را به خارج از هواپیما هدایت کرد. این افراد همچنین موظف به پرداخت 179993 دلار جریمه خواهند بود و در صورت تکرار تخلف ممکن است به پرداخت مجدد مبلغ مذکور یا حداکثر 10 سال زندان یا هر دو محکوم شوند.


رونمایی از تبلت 80 دلاری برای کودکان

پی سی مگ| به تازگی یک تبلت 80 دلاری اندرویدی با انبوهی از ویدئوها، بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی متناسب با سن و سال بچه‌ها طراحی شده است. این تبلت که در اوایل زمستان در دسترس قرار می‌گیرد دارای حافظه داخلی 16 گیگابایتی است و دارای بیش از 25 نوع بازی و 120 کلیپ ویدئویی است که کارکردهای آموزشی دارند. تبلت یاد شده که Playtime Pad نام دارد با همکاری Ematic و شبکه تلویزیونی PBS تولید شده است. همچنین سه برنامه موبایلی این شبکه برای دسترسی رایگان 24 ساعته به محتوای شبکه مذکور برای کودکان روی تبلت مذکور نصب شده است. در دو طرف این تبلت دو دستگیره محافظ آبی رنگ قرار دارد و رنگ آن نیز سبز است. سیستم عامل اندروید این تبلت بر مبنای نیازهای کاربران کم‌سن و سال تغییراتی کرده و از پوسته و مضامین کودکانه در آن استفاده شده است. یکی از قابلیت‌های خوب این تبلت ابزار کنترل والدین است که برای تنظیم محدودیت‌ها برای استفاده از تبلت در نظر گرفته شده و بهینه‌سازی کاربرد آن را ممکن می‌کند.


حل موقت از کار افتادگی دکمه هوم آیفون ۷

انگجت| با توجه به اصرار اپل برای حذف دکمه مکانیکی هوم در آیفون ۷، این شرکت راهکاری موقت را برای زمان از کار افتادن این دکمه که حالا کاملا لمسی شده، در نظر گرفته است. اگرچه استفاده از دکمه هوم ثابت آیفون ۷ که حساس به لمس و فشار شده، در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسید، اما این دکمه ویژگی‌هایی دارد، به خصوص اگر از کار متوقف شود. در این فناوری، اگر آیفون تصور کند که دکمه هوم دچار مشکل شده است، این موضوع را به شما با یک هشدار «دکمه هوم شما به تعمیرات نیاز دارد» اطلاع می‌دهد و به صورت موقت راهی را با استفاده از ایجاد یک دکمه هوم بر روی صفحه نمایش پیشنهاد می‌کند. اگرچه نیاز به تعمیر گوشی شما حتی با این جایگزینی هم تسلی‌بخش نیست، اما بدین معناست که شما می‌توانید از دستگاه خود در یک روش نسبتا عادی و در حالی که منتظر تعمیر آن هستید استفاده کنید. این فناوری ممکن است به دلیل گزارش‌های اپل مبنی بر خراب شدن دکمه فیزیکی باشد. هرچند فهمیدن اصرار اپل برای جایگزینی دکمه ثابت دشوار نیست. زیرا نه تنها این فناوری جدید، پشتیبانی لمسی قابل تنظیم دارد، بلکه از لحاظ تئوری در طراحی جدید احتمال شکسته شدن کمتر است، زیرا فشاری برای کلیک کردن به آن وارد نمی‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر