بستر آزمایشی ناسا برای هواپیماهای برقی

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۵۱

انگجت| ناسا از یک بستر آزمایشی جدید برای پرواز هواپیماهای الکتریکی رونمایی کرد.

هدف این سازمان، پرواز هواپیماهای برقی به روش استاندارد در دهه آینده است.

ناسا برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود و تبدیل پرواز هواپیماها به نیروی محرکه الکتریکی در دهه آینده، یک پژوهش جدید در ایستگاهPlum Brook مرکز تحقیقاتی گلن ناسا در اوهایو (NASA Glenn Research Center›s Plum Brook Station in Ohio) انجام داده است.

این بستر آزمایشی هواپیمای الکتریکی ناساNEAT موقعیتی مناسب برای مهندسان ناسا برای طراحی، توسعه و آزمایش هواپیمای الکتریکی مانند

GL-10 Greased Lightning VTO و LEAPTech wing است.

اگرچه این پرواز الکتریکی برای افتتاح این بستر جدید ناسا نبود، زیرا در نخستین آزمایش، NEAT در ماه سپتامبر از یک منبع قدرت 600 ولت برای آزمایش یک سیستم الکتریکی استفاده کرد تا بتواند بطور حقیقی یک یا دو هواپیمای شخصی و کوچک را نیرودهی کند. هدف کوتاه‌مدت این سازمان تبدیل NEATبه یک بستر آزمایشی انعطاف پذیر است تا بتواند سیستم‌های قدرتی را برای حتی هواپیماهای مسافربری بزرگ‌تر بدون آسیب به چیزی در روند ساخت بسازد و آزمایش کند.

هدف بلندمدت ناسا نیز ساخت سیستم قدرتی 20 مگاواتی است که در عین سبک بودن به اندازه کافی قدرتمند باشد و توانایی بلند شدن از روی زمین را داشته باشد. یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد: ما قصد داریم اندازه این موتورها را افزایش دهیم و در سال آینده از همان فناوری برای آزمایش وسایل با قدرت بالاتر بعدی استفاده کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر