از منطقه

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۴۲

توقف پروازهای «ترکیش ایرلاینز» به چند شهر عراق

هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ترکیه سه‌شنبه اعلام کرد پروازهایش به سه شهر مهم عراق را به حالت تعلیق درآورده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پروازهای این شرکت مهم هواپیمایی ترکیه به شهرهای نجف، بصره و سلیمانیه در عراق به صورت موقت قطع شده است. پروازهای ترکیش ایرلاینز به بغداد پایتخت عراق و شهر اربیل همچنان مطابق معمول ادامه دارد. این شرکت هواپیمایی دلیل لغو پروازها به سه شهر یاد شده را ذکر نکرده است. بصره در جنوب عراق و نجف 2شهر مهم شیعه‌نشین هستند اما شهر سلیمانیه در منطقه کوهستانی کردستان قرار دارد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ می‌شود که نیروهای عراقی با حمایت هوایی امریکا عملیات بزرگ آزادسازی شهر موصل از چنگ داعش را آغاز کردند.


سرمایه‌گذاری چین

در تاسیسات نفتی کویت

وزارت نفت کویت اعلام کرده برای توسعه همکاری‌ها، چین در بزرگ‌ترین تاسیسات نفتی کویت سرمایه‌گذاری خواهد کرد که این اقدام در چارچوب توسعه صنایع نفتی این کشور و تقویت موقعیت کویت در «اوپک» صورت می‌گیرد. به گزارش کویت تایمز، وزارت نفت کویت تاکید کرده شرکت نفتی سینوبیک چین برنده مناقصه توسعه پالایشگاه الاحمدی که بزرگ‌ترین تاسیسات نفتی کویت است، شده و امتیاز کامل اجرای طرح توسعه این پالایشگاه را تصاحب کرده است. شرکت سینوبیک چین در رقابت با یک شرکت سرشناس ایتالیایی برنده مناقصه شده و تاسیسات بزرگ تصفیه و استخراج گوگرد در پالایشگاه الاحمدی کویت را احداث خواهد کرد. کویت قصد دارد در 6سال آینده ٤٢ میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه‌گذاری کند و با وجود افت قیمت نفت، این کشور تا پایان سال ٢٠٢٢ میلادی سرمایه‌گذاری کلانی در این صنعت انجام خواهد داد.


دولتی‌های افغانستان پول برق خود را نپرداخته‌اند

شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) اعلام کرده، مقام‌های ارشد دولتی و نمایندگان مجلس و بزرگان شهر کابل بیش از یک میلیون دلار هزینه برق خود را نپرداخته‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، این شرکت گفته 100هزار تن به این شرکت بدهکار هستند که بدهی ۷۳ نفر از این مقام‌های ارشد به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد. به عنوان مثال، ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان بیش از ۳۴ میلیون افغانی (حدود ۵۱۲ هزار دلار)، تلویزیون نور بیش از سه میلیون افغانی (بیش از ۵۲ هزار دلار) و محمد کریم خلیلی، معاون پیشین ریاست‌جمهوری افغانستان بیش از ۵ میلیون افغانی (بیش از ۷۸ هزار دلار) به شرکت برشنا بدهکارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر