روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۲۲

تاکید رییس‌جمهوری بر اتمام طرح‌های

نیمه تمام ؛ ایرنا رییس‌جمهوری در دیدارهای جداگانه با استانداران استان‌های کردستان، مازندران و همدان بر ضرورت اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید در این استان‌ها تاکید کرد. عبدالمحمد زاهدی، ربیع فلاح‌جلودار و محمدناصر نیک‌بخت، استانداران استان‌های کردستان، مازندران و همدان دیروز به طور جداگانه با روحانی دیدار و گزارشی از اقدامات و عملکرد سه ساله استان ارائه کردند. رییس‌جمهوری در این دیدارها بر ضرورت اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی همچنین اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید و لزوم توجه به توسعه سرمایه‌گذاری، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

مرزهای ایران و عراق کاملا امن هستند؛ ایرنا فرماندهان مرزبانی ایران و عراق روز سه‌شنبه در پایان ششمین نشست سالانه خود در بغداد، صورتجلسه نشست و تصمیم‌های اتخاذ شده در این دوره از مذاکرات را امضا کردند. سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشورمان در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی‌اش تاکید کرد که با وجود مرزهای مشترک طولانی میان ایران و عراق که به حدود 1600کیلومتر می‌رسد، مرزهای منطقه کاملا امن هستند.

مذاکرات رییس شرکت دولتی اتمی چین در تهران ؛ آنا سان کین، رییس شرکت دولتی اتمی چین در رأس هیاتی برای مذاکره درخصوص همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌یی میان دو کشور به تهران سفر کرد. وی در طول این سفر با علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، محمد احمدیان، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و مسوولان پروژه مدرن‌سازی رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک ملاقات و مذاکره کرد. در این مذاکرات طرفین ضمن ابراز علاقه‌مندی به تعمیق و گسترش روابط در کلیه حوزه‌های استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی، راه‌های تسریع در پیشبرد پروژه مدرن‌سازی رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

واقعیات فعالیت‌های هسته‌ای به مجلس گزارش شده است؛ ایسنا بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان اظهار کرد: علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی به زودی در راستای سفرهای دو جانبه و همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌یی در چارچوب برجام به ورشو می‌رود. وی در رابطه با گزارش سه‌ ماهه سوم اجرای برجام که روز دوشنبه به مجلس ارائه شده است، گفت: سازمان انرژی اتمی گزارش مسائل فنی در چارچوب اجرای برجام را به وزارت خارجه ارائه کرده و این گزارش به گزارش نهایی وزارت امور خارجه که به مجلس ارائه شد اضافه شده است. کمالوندی گفت: آنچه از سوی سازمان درباره مسائل فنی گزارش شده است مبتنی بر واقعیات فعالیت‌های هسته‌یی کشور است و فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی به خوبی انجام می‌شود.

حضور سفیر جدید مراکش در تهران ظرف یک ماه آینده؛ ایسنا منابع دیپلماتیک در تهران اعلام کردند که حسن حامی، سفیر جدید مراکش در ایران در عرض سه تا چهار هفته آتی در محل ماموریت خود حضور پیدا خواهد کرد. پنج‌شنبه گذشته پادشاه مراکش(محمد ششم) در کاخ سلطنتی در کازابلانکا با تعدادی از سفیران جدید این کشور در نقاط مختلف جهان پیش از آغاز ماموریت‌شان دیدار کرد که یکی از این افراد حسن حامی، سفیر جدید مراکش در تهران بود.

دادگاه امریکایی اعتراض رضا ضراب را رد کرد؛ آنا قاضی دادگاه رضا ضراب، تاجر ایرانی‌تبار اهل ترکیه با رد اعتراض وکلای مدافع گفته که پرونده وی در دادگاه بررسی خواهد شد. وکلای ضراب اعتراض کرده بودند که دادستان در اقدامی بی‌سابقه کسی را دادگاهی کرده که بنا به مقررات کشور خودش کار خلافی نکرده است. وکلا از رییس دادگاه خواسته بودند تا این کیفرخواست را به همین دلیل رد کند. ضراب متهم است که از طریق یک شبکه بانکی در ترکیه و امارات متحده عربی به دور زدن تحریم‌های امریکا علیه ایران کمک کرده و کوشیده بانک‌های امریکایی را به مبادلاتی وادار کند که یک سر آنها در ایران است.

توطئه آل ‌سعود و اسراییل علیه ایران ؛ تسنیم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آل‌سعود خائن این روزها خیال توطئه در کشورهای شیعه‌نشین را دارد، گفت: ما اطلاعات کامل داریم که آل‌سعود با همکاری رژیم صهیونیستی درحال تلاش برای ایجاد توطئه در کشور ما هستند. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری دیروز در آیین اختتامیه کنگره ملی سرداران و 3000شهید خراسان ‌شمالی گفت: دشمنان همواره به ‌دنبال گرفتن امنیت از کشور ما بوده‌اند اما جوانان غیور ما با جان‌فشانی در صحنه ورود پیدا کرده و هنوز هم این راه ادامه دارد.

هدف دولت واگذاری سهام به بخش غیردولتی است؛ ایسنا محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در همایش «فرآوری پتانسیل‌های ژئوپلیتیکی توسعه در کرانه‌های اقیانوسی جنوب شرق ایران» اظهار کرد: هدف دولت واگذاری سهام به بخش غیردولتی است که البته این واگذاری باید محتوایی باشد. وی با بیان اینکه اقدامات کشورهای دیگر جنوب خلیج فارس نمایانگر اهمیت پتانسیل‌های ژئوپلیتیکی این منطقه است، ادامه داد: کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد اخیرا با شدت بیشتری در راستای سیاست‌های اصل 44 مد نظر قرار گرفته است. پورابراهیمی تاکید کرد: رفع چالش‌های موجود در مناطق آزاد با اصلاحاتی در قانون مناطق آزاد در دست انجام است. منطقه مکران نیز باید برنامه اجرایی توسعه بلندمدت و میان‌مدت داشته باشد.

اعلام وصول سوال دو نماینده از وزیر نیرو؛ ایرنا غلامرضا کاتب، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس از اعلام وصول سوال دو نماینده از وزیر نیرو خبر داد و گفت: سوال ملی احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده قم از وزیر نیرو در‌مورد دلایل افزایش قیمت انشعاب برق و سوال ملی بهروز نعمتی، نماینده تهران از وزیر نیرو در مورد ابهامات مربوط به قرارداد منعقد شده با شرکت ترکیه‌یی یونیت اینترنشنال اعلام وصول می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر