روسیه‌ستیزی «جانسون»

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۰۸

فایننشیال تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به درخواست اخیر وزیرخارجه بریتانیا اختصاص داده است. بر این اساس، درخواست وزیر خارجه بریتانیا برای برگزاری تظاهرات مردمی گسترده مقابل سفارت روسیه با واکنش سفیر مسکو روبه‌رو شده است. او سخنان بوریس جانسون را نشان‌دهنده «ضعف سیاست بریتانیا» در سوریه توصیف کرده است. بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا هفته گذشته گفت مایل است تظاهراتی علیه بمباران هوایی هواپیماهای سوریه و روسیه در حلب مقابل سفارت روسیه برگزار شود. جانسون همچنین روز شنبه پیش از دیدار جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه امریکا و روسیه گفت احتمالا گزینه‌های نظامی از سوی قدرت‌های غربی مطرح شود. آلکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در لندن در مطلبی برای آبزرور سخنان جانسون را به باد تمسخر گرفت.



واشنگتن‌پست:

مساله انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به تیتر یک این روزنامه تبدیل شده است. بر این اساس، این روزنامه گزارش داده هیلاری کلینتون در دوراهی انتخاب‌های دشواری قرار دارد آن هم در شرایطی که سه هفته تا برگزاری این انتخابات باقی است. در این میان یکی از راه‌های کلینتون، فعالیت‌های انتخاباتی در شهرهایی است که دموکرات‌ها هنوز موفقیتی در آن کسب نکرده‌اند. در همین حال، کمی قبل نیز دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا گفته بود به نظر می‌رسد این انتخابات، همراه با تقلب باشد. ترامپ بدون هیچ شواهدی این اظهارات را ارائه کرد و بدین‌ترتیب شعارهای واشنگتن درخصوص دموکراسی امریکایی و این ایده که انتخابات امریکا آزادانه و عادلانه برگزار می‌شود را تضعیف کرد و زیر سوال برد.


مارکا:

تیتر یک این روزنامه اسپانیایی به قهرمانی اخیر مارک مارکز اشاره دارد. او که جوان‌ترین قهرمان کلاس موتوجی‌پی است، هم‌اکنون برای تیم هوندا رانندگی می‌کند. وی دارنده 4قهرمانی جهان در سال‌های 2010، 2012، 2013 و 2014 است. مارک مارکز در ۱۷فوریه ۱۹۹۳ درcervera کاتالونیا اسپانیا به دنیا آمد و با حمایت‌های پدر و مادرش روسر و جولیا در سن ۴ سالگی سوار موتور شد. مارکز در سال ۲۰۰۱ برای نخستین بار در یک مسابقه شرکت کرد. او سوار بر موتور اندورو عنوان چهارمی مسابقه cadola را به‌دست آورد وی توانست در سال ۲۰۰۲ عنوان سومی مسابقات قهرمانی کاتالان را نیز به‌دست بیاورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر