میهمانی ایران در نمایشگاه فرانکفورت

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۰۷

شصت‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت درحالی در روزهای آینده آغاز به‌کار می‌کند که ایران نیز تدارک ویژه‌یی برای حضور در این نمایشگاه دیده است. به گزارش مهر، برای اینکه تصوری از بزرگی این رویداد داشته باشیم باید به این مساله توجه کرد که کشور آلمان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های نمایشگاهی در جهان، هر ساله توسط ۲۳شرکت در شهرهای مختلف خود بیش از ۱۴۰نمایشگاه بین‌المللی را در مساحتی بالغ بر ۶میلیون مترمربع فضای نمایشگاهی برپا می‌کند.

در چنین فضایی از سال۱۹۸۰ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فرانکفورت به شکل کنونی متولد شد. فضای نمایشگاه به شکلی طراحی شده که دارای ۵۷۸هزار مترمربع فضای مفید بوده و در پلان طراحی شده برای سال جاری شامل ۱۱سالن، یک مرکز اجلاس جهانی، یک سالن جشن و سالنی ویژه پوشش تلویزیونی برنامه‌های این نمایشگاه است.

قدمت برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت به سال۱۹۴۹ بازمی‌گردد و امروزه به‌دنبال برگزاری این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌شود تا 7هزار ناشر از ۱۰۰کشور در این نمایشگاه شرکت کنند با این همه شرکت در این نمایشگاه هر ساله رقمی حدود ۲۸۰هزار نفر را به خود اختصاص می‌دهد. در سال۲۰۱۵ تعداد ۷۱۴۵غرفه‌دار در فضایی به وسعت ۱۹۰هزار مترمربع پذیرای ۲۵۷هزار و ۷۹۱بازدیدکننده بوده‌اند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت در 3روز نخست از برگزاری خود ویژه بازدیدکنندگان تجاری است و در دو روز پایانی خود به روی بازدیدکنندگان عام نیز گشوده شد و تا روز پایانی، آن هم به‌صورت محدود، در آن کتابفروشی انجام نمی‌شود. به‌عبارت دیگر این نمایشگاه با یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های تبادل‌نظر میان آژانس‌های ادبی و نیز سالنی با عنوان «بیزینس کلاب» که ویژه قرارهای تجاری ناشران و فعالان نشر است، عملا محلی برای سیاست‌گذاری اقتصادی نشر جهان طی یک‌سال آینده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر