پرداخت 150هزار فقره وام ازدواج

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳

گروه بانک و بیمه مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از پرداخت 150هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با اعتبار 4هزار و 500میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون 10هزار وام قرض‌الحسنه ازدواج توسط این بانک پرداخت شده است.

غلامرضا مصطفی‌پور دیروز در نشستی خبری در وزارت اقتصاد به مناسبت هفته دولت گفت: پرونده پرداخت مابقی تسهیلات قرض‌الحسنه در حال تکمیل است که پس از تکمیل این پرونده‌ها تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت خواهد شد. وی با بیان اینکه منابع بانک قرض‌الحسنه 28هزار میلیارد ریال است، گفت: مانده تسهیلات این بانک نیز 24هزار میلیارد ریال بوده ضمن اینکه کل تسهیلات پرداختی 50هزار میلیارد ریال و متوسط وام پرداختی از 50میلیون ریال نیز تجاوز نکرده است.

مصطفی‌پور تصریح کرد: سازمان حسابرسی رشد 51درصدی منابع این بانک را در سال 92 تایید کرده که در مجمع عمومی مطرح شده است. وی با تاکید بر اینکه این بانک از منابع بانک مرکزی برداشتی نداشته است، افزود: به همین دلیل حساب‌های این بانک نزد بانک مرکزی تاکنون قرمز نشده است. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مجموع مطالبات سررسید گذشته معوق و مشکوک‌الوصول این بانک را کمتر از

9/0 درصد اعلام کرد و گفت: از کل تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج که نزدیک به 2هزار میلیارد ریال است، مانده تسهیلات مشکوک‌الوصول صفر است. وی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به 3هزار و 530 پرونده مربوط به زندانیان خبر داد و گفت: نرخ بازگشت زندانیان به زندان از این تعداد تنها 14 نفر بوده است. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره کارت اعتباری قرض‌الحسنه نیز اظهار داشت: هرچند مبلغ این کارت در یک دوره برابر با 15میلیون ریال بود اما این رقم پس از مدتی به‌دلیل برخی انتقادات به 6میلیون ریال کاهش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر