راه‌اندازی قطار مستقیم ایران - آلمان

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۸۸

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن اعلام کرد: ‌با لغو تحریم‌ها ایران مذاکرات خود با طرف‌های خارجی را برای افزایش تبادلات ریلی آغاز کرده که آلمان یکی از اصلی‌ترین طرف‌های این مذاکرات بوده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌یی نزدیک با نهایی شدن این مذاکرات، قطار مستقیم میان دو کشور آغاز به کار کند.

به گزارش ایسنا، حسین عاشوری در نشست سرمایه‌گذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اتفاقات مثبتی که در طول ماه‌های گذشته برای ایران افتاده، حجم مذاکرات مستقیم با کشورهای خارجی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و برگزاری جلسات مشترک با 4منطقه کشور در تهران یکی از این نتایج است.

به گفته وی، در حال حاضر نمایندگان 4کشور ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان به ایران آمده‌اند تا در جریان جلساتی 5جانبه با جمهوری اسلامی شرایط را برای افزایش همکاری‌ها و هماهنگی برای تردد واگن‌های کشورهای مشترک‌المنافع مستقل فراهم کنند.

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن همچنین از تداوم مذاکرات با کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت پست دی.اچ.ال و دیپی کاربوی آلمان مذاکراتی جدی با راه‌آهن ایران انجام می‌دهند که یکی از اصلی‌ترین آنها راه‌اندازی قطار آلمان به ایران است که امیدواریم ظرف چند ماه آینده نخستین قطار آزمایشی در این مسیر کار خود را آغاز کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر