اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۸۰

معضل آبگرفتگی در 28 نقطه بحرانی شهر گرگان

گرگان معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان گفت: طی بازدید از نقاط مختلف شهر، 28 نقطه که مشکل آبگرفتگی داشتند شناسایی وبررسی شدند. علیرضا حاج محمدعلی افزود: بعد از بارندگی شدیدی که در روزهای پایانی تابستان در گرگان رخ داد، نقاطی که بیشترین آسیب را دیده بودند شناسایی و پس از اخذ تصمیمات فنی در محل، اصلاح شدند. وی خیابان چهارراه فلسفی، برخی معابر انجیراب، کوچه‌های 5 و 7 خیابان الغدیر، گلند تاریکی در میدان باهنر، کوچه نشاط در کوی دادگستری، جرجان، کوی عرفان و اسلام‌آباد را از جمله این نقاط بحرانی برشمرد و توضیح داد: بیشترین آبگرفتگی در گلند تاریکی اتفاق افتاده بود که اکنون اقدامات فنی لازم به‌طور کامل در این بخش انجام شده و امید است در آینده شاهد آبگرفتگی شدید در این محل نباشیم. حاج محمد علی از احداث جدول در غدیر 5 و 7 خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در این بخش خانه‌های ساکنان کاملا آبگرفته شده بود، احداث جدول برای هدایت آب‌ها به رودخانه صورت گرفت. معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان با بیان اینکه در حوزه آبگرفتگی نیازهای عمرانی زیادی در مناطق مختلف شهر احساس می‌شد، گفت: روکش آسفالت، پوشش بتونی روی کانال‌ها، جدول و پیاده‌رو‌سازی، ترمیم آسفالت، ایجاد دریچه و پل‌های فلزی از جمله فعالیت‌های عمرانی است که در سطح شهر انجام شده است.


معرفی واحدهای برتر کیفیت خراسان

مشهد مدیرکل استاندارد استان خراسان رضوی گفت: همه ساله با ارزیابی عملکرد کیفی واحدهای تولیدی استان و بر اساس دستورالعمل صادره از سوی سازمان ملی استاندارد ایران 22 واحد در صنایع مختلف غذایی، برق و مکانیک، نساجی، شیمیایی و مصالح ساختمانی و صنعت بسته‌بندی که بالاترین امتیاز را اخذ کرده باشند به‌عنوان واحدهای تولیدی برتر کیفیت در سطح استان معرفی می‌شوند. وی در ادامه گفت: در مراسمی که با حضور مقامات استانی و کشوری در 28 مهرماه در سالن هتل ثامن برگزار خواهد شد از واحدهای تولیدی با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به‌عمل خواهد آمد. همچنین با ارزیابی به‌عمل آمده یک شرکت آموزشی همکار و نیز دو آزمایشگاه اکرودیته نیز به‌عنوان شرکت‌های خدماتی نمونه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. جمیع اظهار امیدواری کرد در ارزیابی‌های سازمان ملی استاندارد ایران که در سطح کشور انجام خواهد شد از واحدهای خراسان رضوی نیز به عنوان واحد نمونه کیفی کشوری نمایندگانی داشته باشیم.


گردشگری، در تیررس سرمایه‌گذاری چینی‌هاست

اصفهان رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند در صنعت گردشگری اصفهان به عنوان مزیت برتر این استان به ویژه در زمینه هتل‌سازی سرمایه‌گذاری کنند. سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی اصفهان با اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم افزود: تبلیغات منفی بسیاری تاکنون علیه ایران انجام شده است که با برقراری سفرهای گردشگری می‌توان این ذهنیت منفی را به ذهنیتی واقعگرا تغییر داد. وی اظهار کرد: احیای جاده ابریشم فرصت مناسبی برای برقراری روابط اقتصادی بین کشورها به ویژه شهرهای عضو این اتحادیه است و باید از این فرصت بهره‌برداری کرد. رییس شورای بازرگانی اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم نیز در این دیدار گفت: با برگزاری اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم و حضور اصفهان در این کنفرانس، راه‌های همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت.


میانگین عمق حفاری معدن در ایران 50 متر است

اصفهان مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میانگین عمق حفاری در بخش معدن کشور هنوز به 50 متر هم نرسیده است. اسدالله کشاورز در همایش قوانین و مقررات صنایع معدنی در اصفهان افزود: این رقم در برخی کشورهای دنیا بالای دو کیلومتر است. وی ادامه داد: در نظر است میانگین عمق اکتشافات معدنی را به 150 متر برسانیم که این اتفاق، انقلابی در بخش معدن کشور محسوب می‌شود. به گفته کشاورز، ایران جزو 10کشور معدنی دنیاست اما هنوز در اکتشافات خود به 50متر هم نرسیده است و اگر به 150 متر برسد شرایط بهتری در جهان پیدا خواهد کرد.


اعتبار موردنیاز راه‌اندازی مترو اهواز

اهواز سرپرست جدید سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به تعطیلی 18 ماهه طرح متروی اهواز، گفت: برای راه‌اندازی مرحله نخست این طرح تا یک سال آینده، سه هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است. ابوالقاسم محبوبی دیروز اظهارکرد: طرح مترو اهواز به دلیل کمبود اعتبار و مشکلاتی که با پیمانکار وجود دارد 18 ماه است که تعطیل شده و شرط نخست راه‌اندازی دوباره این طرح تامین اعتبار است. وی افزود: بر اساس برنامه جدید زمان‌بندی این طرح برای راه‌اندازی مرحله نخست، 20 مهر امسال، طرح باید دوباره آغاز به کار می‌کرد. محبوبی تاکید کرد: در صورت تامین سه هزار میلیارد ریال اعتبار، در مدت 10 ماه تا یک سال می‌توان مرحله نخست متروی اهواز را راه‌اندازی کرد. وی با اشاره به زحمات زیادی که برای اجرای این طرح تاکنون انجام شده گفت: تمام تلاش مسوولان باید این باشد که این اقدامات ادامه پیدا کند و از بین نرود.


اختصاص دیم‌زارها به کشت گیاهان دارویی

سمنان‌ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی در سطح استان خبر داد و گفت: دیم‌زارها و اراضی کم بازده در سطح استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد. علینقی حیدریان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در راستای حفاظت از عرصه منابع طبیعی و استفاده مناسب از اراضی این استان انجام می‌شود. وی به برخی از اهداف اجرای این طرح در اراضی استان اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی با هدف کاهش مصرف آب اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به دیگر اهداف اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح راندمان تولید مطلوب افزایش یافته و همچنین زمینه اشتغال پایداربرای بهره‌برداران و کشاورزان استان فراهم می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر