ایران به دنبال رسیدن به صادرات 20 میلیون تنی فولاد در افق 1404

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۷۵

بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه در مصاحبه با نشریه بلومبرگ در حاشیه نشست سالانه انجمن جهانی فولاد در دوبی با بیان اینکه سال آینده ظرفیت تولید فولاد این مجموعه بیش از 2میلیون تن افزایش خواهد یافت، عنوان کرد، میزان صادرات این مجموعه در سطح فعلی باقی می‌ماند و تولید افزایش‌یافته به بازار داخلی اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل فولاد مبارکه اقتصاد کشور را رو به رشد دانست و افزود هر روز شاهد افزایش تقاضا در بازار داخلی هستیم. افزایش رشد اقتصادی به منزله مصرف فولاد بیشتر برای ساخت مسکن، تولید خودرو، لوازم خانگی و سایر محصولات خواهد بود و سرانه مصرف فولاد در کشور می‌تواند از میزان فعلی 235کیلوگرم فراتر رفته و حتی از مرز 300 کیلوگرم برای هر نفر عبور کند.

بهرام سبحانی اظهار داشت، امسال تقاضای فولاد در کشور حدود 19میلیون تن خواهد بود و دولت طبق برنامه به دنبال افزایش ظرفیت تولید فولاد به 55میلیون تن تا سال 1404 است که از این رقم 35 تا 36میلیون تن فولاد قرار است به مصرف داخلی برسد. وی افزود: ایران قصد دارد طی سال‌های آینده به صادرات 20 میلیون تن فولاد دست پیدا کند.

پنجاهمین نشست سالانه انجمن جهانی فولاد (WSA) با حضور روسای شرکت‌های بزرگ فولادی جهان از 19 تا 21مهرماه در دوبی برگزار شد. کارشناسان در این نشست اخبار بسیار مثبت و امیدوارکننده‌ای مبنی‌بر سپری شدن بحران بازار جهانی فولاد عنوان کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال و سال آینده تقاضای جهانی فولاد افزایش یابد. الیستر رمزی، مدیر تحقیقات متال بولتن روند تقاضا در بازار جهانی فولاد را رو به رشد دانست و گفت: پیش‌بینی این است که قیمت فولاد در سال 2017 بهتر می‌شود.

شایان ذکر است برآورد می‌شود، تقاضای جهانی فولاد در سال 2017 با رشد 0.5درصدی به یک میلیارد و 510میلیون تن برسد و امسال نیز تقاضای جهانی فولاد با رشد 0.2درصدی به یک میلیارد و 501میلیون تن خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر