از منطقه

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۶۱

برگزاری نمایشگاه صنایع روستایی در هرات

نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع روستایی هرات آغاز به کار کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، در این نمایشگاه 3روزه از مواد غذایی گرفته تا انواع تولیدات صنایع دستی در بیش از ۵۰غرفه به نمایش گذاشته شده است. زعفران، عسل، قالی، لباس‌های سنتی و زیورآلات دستی، برخی از عمده‌ترین محصولاتی هستند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. بر اساس برنامه ملی توسعه صنایع روستایی افغانستان، شماری از روستانشینان، از صندوق پس‌اندازی که توسط خود مردم در روستاها ایجاد شده، برای کارهای کوچک تولیدی و تجارتی قرض می‌گیرند. هدف اصلی برگزاری نمایشگاه این محصولات روستایی، بازاریابی برای آنها خوانده شده است. فقدان بازارهای مناسب داخلی و خارجی برای تولیدات صنایع دستی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی صنعت‌گران هراتی است. در مراسم افتتاح این نمایشگاه، ریاست اتحادیه پیشه‌وران هرات وعده داد برای روستاییانی که در چوکات این برنامه کار می‌کنند، جواز رایگان توزیع کند و در کنار آن کمک کند تا تولیدات آنان به دوکان‌ها و بازارهای شهر برسد.


محدودیت‌های جدیدکویت برای اتباع خارجی

دولت کویت که دنبال کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و مواجهه با کسری بودجه به دنبال پایین آوردن هزینه‌های خود است، از محدودیت‌های جدید رفت و آمد برای خانواده‌های افراد مقیم خارجی در این کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، دولت کویت که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند در حال حاضر بخشی از یارانه‌های حمایتی دو و نیم میلیون تبعه خارجی مقیم این کشور را می‌پردازد، اما روز به روز با آزادسازی هرچه بیشتر قیمت‌ها شرایط کسب درآمد و زندگی برای مقیمان دشوارتر می‌شود. در جدیدترین تصمیم اتخاذ شده دولت کویت اعلام کرد اتباع خارجی مقیم این کشور برای اینکه بتوانند افراد خانواده خود را برای سفر موقت به کویت جهت دیدار یا خویشاوندان دعوت کنند، باید حداقل ماهیانه 700دلار حقوق ماهیانه دریافت کنند. این شرایط جدید به نوعی دشوارتر کردن شرایط زندگی برای اتباع خارجی است و دولت کویت قصد دارد با این راهبرد تعداد اتباع خارجی مقیم در این کشور را از 60درصد مجموع کل جمعیت، به 40درصد کاهش دهد.


کاهش شدید تجارت عربستان

میزان صادرات و واردات عربستان در 3ماهه دوم سال جاری میلادی به‌شدت کاهش یافته است. به گزارش العرب چاپ لندن، در همین راستا ارزش صادرات غیرنفتی بر اساس مقایسه سالانه طی فصل دوم سال 2016 به میزان 5.6درصد کاهش یافته و به مرز 12.1میلیارد دلار رسیده است. بر پایه اطلاعات انتشار یافته از سوی اداره کل آمار عربستان، میزان واردات این کشور نیز در مدت یاد شده به‌شدت کاهش یافت و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به 19.3درصد کاهش یافت و به مرز 36.52میلیارد دلار رسید. کاهش واردات به‌طور اساسی نشأت گرفته از کاهش هزینه‌های دولتی و حقوق‌ها و کاهش یارانه دولتی به بخش سوخت و تعدادی از خدمات و کالاهای اساسی است که باعث کاهش یافتن هزینه‌های مصرفی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر