جهان حمام خون هند در کشمیر را متوقف کند

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۵۷

گروه جهان

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر هند در اجلاس بریکس مبنی بر اینکه پاکستان «منشا تروریسم» است، گفت که ناراندرا مودی سران کشورهای عضو بریکس را گمراه می‌کند و سعی دارد بر اقدامات «ظالمانه» دولت خود در کشمیر، سرپوش بگذارد.

به گزارش ایسنا، سرتاج عزیز، با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: «کشمیر، از موضوعات مناقشه‌آمیز بین‌المللی در برنامه شورای امنیت است، چراکه مردم بی‌گناه این منطقه هر روز توسط نیروهای اشغالگری که از معافیت مجازات برخوردارند، کشته و زخمی‌ می‌شوند. پاکستان از جامعه بین‌المللی به‌ویژه رهبران نشست بریکس تقاضا کرد که از هند بخواهند تا کشتار مردم کشمیر را متوقف و رهبران کشمیری و هزاران شهروند این منطقه را آزاد کنند.»

مشاور نخست‌وزیر پاکستان گفت که مجرمان جنایات علیه بشریت در منطقه کشمیر تحت کنترل هند باید محاکمه شوند و قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص کشمیر باید هرچه سریع‌تر اجرا شوند. به گفته سرتاج عزیز، اقدامات ظالمانه هند در یک بازه ۱۰۰روزه، جان بیش از ۱۵۰غیرنظامی و کشمیری بی‌دفاع ازجمله زنان و کودکان را گرفته و ۱۵هزار زخمی بر جای گذاشته است.

وی افزود: «سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی، اقدامات هند برای یکسان دانستن کشمیری‌های در تلاش برای رسیدن به خودمختاری با تروریسم را رد کرده‌اند. سازمان ملل بارها تاکید کرده است که نمی‌توان مردمی را که برای خودمختاری مبارزه می‌کنند، به‌عنوان تروریست طبقه‌بندی کرد.»

وی گفت: «فداکاری‌های ما در جنگ علیه تروریسم کاملا آشکار است و ازسوی کشورهای جهان موردتحسین قرار گرفته‌ایم. باتوجه به تامین مالی تروریست‌ها در خاک پاکستان توسط هند، دهلی‌نو هیچ دلیل اخلاقی برای صحبت درباره مقابله با تروریسم ندارد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر