اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۴۴

دغدغه‌ بحران در صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد

یک مقام مسوول گفت: نرخ پشتیبانی در صندوق بازنشستگی براساس استانداردهای دنیا عموما 7 به یک یا 5 به یک است، اما اکنون در ایران این رقم یک به یک است. به‌عبارتی در مقابل هر یک شاغل هم‌اکنون یک نفر بازنشسته وجود دارد. به گزارش فارس، علیرضا برادران گفت: بین نسلی بودن صندوق‌های بازنشستگی و تفکر حاکم دنیای امروز در مدیریت دارایی‌ها باعث شده تا صندوق‌های بازنشستگی همواره نقش با اهمیتی در بازارهای مالی ایفا کنند. مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در اوراق بهادار و دارایی‌های مالی بدون محدودیت بوده و هیچ حد و حصری برای آنها وجود ندارد. ذات صندوق‌های بازنشستگی ورود به بازارهای اولیه و در عین حال حضور در بازار انواع اوراق بهادار و بازار بدهی است. وی با بیان اینکه ایجاد تعادل برای مدیریت دارایی‌های صندوق‌ها بستگی به تنوع توسعه اوراق بدهی و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری دارد، عنوان کرد: نظام صندوق‌های بازنشستگی و بازار سرمایه همواره با هم در تعادل بوده و حجم بالایی از ارزش بازار هم‌اکنون دراختیار صندوق‌های بازنشستگی است. به گفته برادران، رتبه شفافیت صندوق بازنشستگی سال گذشته با افزایش 100پله‌یی توانست نمونه موفق از صندوق‌های پویا را به نمایش بگذارد و هم‌اکنون با برخورداری از 7500سهامدار در مجموع 5درصد از صنعت پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است. برادران با اشاره به حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی عنوان کرد: این موضوع خبر خوبی به‌شمار می‌رود و باید زیرساخت‌ها در این زمینه آماده باشند. نرخ پشتیبانی در صندوق بازنشستگی براساس استانداردهای دنیا باید عموما 7 به یک یا 5 به یک باشد اما اکنون در ایران این رقم یک به یک است. به‌عبارتی در مقابل هر یک شاغل هم‌اکنون یک نفر بازنشسته وجود دارد.


برگزاری مزایده خودروهای لوکس تا پایان مهرماه

رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌گوید اگر مجوزهای استاندارد خودروهای لوکس در همین روزها دریافت شود، سازمان مزایده فروش خودروهای لوکس را تا آخر مهر ماه در کشور برگزار خواهد کرد. امین دلیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت خودروهای لوکس موجود در سازمان اموال تملیکی اظهار کرد: اکنون مراحل نهایی امور مربوط به خودروهای لوکس متروکه که در دست سازمان اموال تملیکی قرار دارد در حال انجام است. به این ترتیب که اکنون منتظر دریافت مجوزهای استاندارد برای پلاک کردن این خودروها هستیم تا تضمین‌های فنی این خودروها دریافت شود.

وی تعداد خودروهایی که برای آنها مزایده برگزار می‌شود را ۱۰۷خودرو عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی ما این بود که بتوانیم تا آخر مهر ماه این مزایده را برگزار کنیم البته هنوز نیز فکر می‌کنیم اگر امور دریافت مجوزها با سرعت پیش رود، می‌توانیم مزایده را تا آخر موعد مقرر برگزار کنیم. رییس سازمان فروش و جمع‌آوری اموال تملیکی همچنین بیان کرد: طبق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری خودروهایی که پیش از شهریور ماه سال۹۳ که دولت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی به کشور را ممنوع کرد، وارد شده باشند، می‌توان به کشور وارد کرد ولی اکنون این خودروهایی که در دست سازمان اموال تملیکی هستند به آنها تحویل داده نمی‌شود، به‌فروش خواهد رسید تا عواید آن توسط سازمان به صاحبانش برگردانده شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر