روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۳۹

عراقچی به جای ظریف عازم ازبکستان شد- ایرنا| سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته به جای محمدجواد ظریف برای شرکت در چهل و سومین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی عازم تاشکند پایتخت ازبکستان شد. سازمان همکاری اسلامی دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که به عضویت از 57 کشور به گسترش بیش از چهار قاره است.

تلاش رژیم‌صهیونیستی برای حمله به ایران از پایگاهی در عربستان- ایسنا| سایت افشاگر ویکی‌لیکس روز یک‌شنبه با انتشار اسنادی جدید فاش کرد که اسراییل قصد داشته از یک پایگاه نظامی در عربستان سعودی برای حمله هوایی علیه ایران به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای آسیب زدن به برنامه هسته‌یی ایران استفاده کند. این اطلاعات که از یک ایمیل در 24 جولای 2012 میان سیدنی بلومنتال، مشاور هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت امریکا و یک منبع اسراییلی بدون نام به دست آمده است نشان می‌دهد که بلومنتال گفته بود: اکنون، با توجه به اینکه اسراییل آمادگی یک جنگ تمام عیار با ایران را ندارد، احتمالا به تهدید خود برای اقدام نظامی ادامه می‌دهد تا این احساس را ایجاد کند که آنها برای مقابله با برنامه هسته‌یی ایران جدی هستند.

سفر 3روزه وزیر اقتصاد لوکزامبورگ به ایران- ایلنا| پایگاه خبری «لوکزامبورگر وورت» گزارش داد، اتین شیندلر وزیر اقتصاد لوکزامبورگ سفر سه روزه‌اش را به تهران آغاز کرده است. وی به همراه هیاتی از اتاق‌های بازرگانی و ۴۰ نفر از نمایندگان کمپانی‌های لوکزامبورگ به ایران سفر کرده و در این سفر قرار است دیدارهایی با روسای بازرگانی ایران که در زمینه ICT فعال هستند داشته باشد. علاوه بر آن شیندلر با علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد ایران نیز دیدار خواهد داشت. به گزارش این روزنامه لوکزامبورگی، با برداشته شدن تحریم‌های ایران در پی توافق هسته‌یی سال گذشته بسیاری از کمپانی‌های اروپایی تلاش می‌کنند که از فرصت‌های به وجود آمده در کسب و کار ایران استفاده کنند.

مصر حق دارد در مورد ایران دیدگاهی مخالف با عربستان داشته باشد- ایسنا| روزنامه مصری «الاهرام» در مقاله‌یی به قلم «مکرم محمد احمد» نویسنده و تحلیلگر کهنه‌کار و برجسته مصری با عنوان «تاملی درباره برادر سعودی... چرا تصحیح روند روابط سعودی - مصر ضروری است؟» بر ضرورت صحبت صریح و مستقیم با سعودی با هدف تصحیح روند روابط دو کشور به جای گوشه و کنایه تاکید کرده و می‌نویسد: ایران دارای جایگاهی مهم در منطقه است و مصرحق دارد در مورد ایران دیدگاه‌هایی کاملا مغایر و مخالف با سعودی داشته باشد.

فرانسه آماده مذاکره با ایران درباره سوریه است- تسنیم| ژان مارک ایرو وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه برگزاری مذاکرات درباره بحران سوریه در لندن گفت: روشن است که ما همواره برای گفت‌وگو به‌ویژه با روس‌ها و ایرانی‌ها آماده‌ایم، اما خواهان توقف بمباران‌ها به عنوان یک پیش‌شرط هستیم. وزیر خارجه فرانسه همچنین در ادامه گفت: باید هر جا که لازم است و هر جا که می‌شود، به گفت‌وگوها ادامه داد. همزمان باید به اعمال فشار مبادرت ورزید.

مدارس از تخصص اولیا در آموزش و پرورش بهره‌مند شوند -ایرنا| علی مطهری نایب‌رییس دوم مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در تالار فرهنگ آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تربیت و روش درست آن را مدرسه تعیین می‌کند، گفت: مدارس باید از تخصص اولیا در امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان بهره مند شوند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارکرد انجمن اولیا و مربیان بیشتر به دریافت کمک‌های مالی محدود شده، افزود: با توجه به وضعیت و شرایط مالی در جامعه این موضوع هم ضرورت دارد اما برخی کمک‌های مالی موجب می‌شود اولیا نقش تربیتی و آموزشی خود را بر مدرسه تحمیل کنند تا خدمات ویژه‌یی با نظر اولیا در مدارس به دانش‌آموزان ارائه شود.

تقدیم گزارش نهایی اجرای برجام تا آخر هفته به هیات رییسه مجلس-تسنیم| سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش عملکرد 6 ماهه برجام روز گذشته از سوی کمیته هسته‌یی برای اعضای هیات رییسه کمیسیون امنیت قرائت شد، اظهار کرد: در این جلسه اعضای هیات رییسه کمیسیون ایرادات و نقطه نظرات خود را درباره این گزارش مطرح کردند و قرار است این گزارش تا آخر هفته به هیات رییسه مجلس تقدیم شود. وی افزود: مقدمه، تعهدات ایران و 1+5 آخرین وضعیت تحریم‌ها، تحریم‌های جدیدی که امریکا برخلاف برجام مصوب کرده ارزیابی کمیسیون امنیت و پیشنهادات از جمله فصل‌های گزارش نهایی کمیته هسته‌یی است.

حضور هیاتی پارلمانی در مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو-ایسنا| جلیل مختار، دبیر شورای اجرایی مجلس ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت که هیات هشت نفره‌یی از مجلس شورای اسلامی در صد و سی و پنجمین مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی حضور پیدا خواهد کرد. مختار اظهار کرد: صد و سی و پنجمین مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو برگزار می‌شود و در این اجلاس نمایندگانی از 130 کشور حضور دارند که دستور آن انتخاب رییس و نواب رییس و تشکیل شورای عمومی است. به گفته وی، در این اجلاس در مورد نقض حقوق بشر، آزادی و مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی و ایجاد همکاری بین زنان و مردان برای دسترسی به اهداف سیاسی بحث و بررسی صورت می‌گیرد و کمیته صلح و امنیت بین‌المللی در مورد بحث توسعه و تجارت نیز گزارشی ارائه خواهد کرد.

تشکیل کمیته ویژه سیاست‌های کلی انتخابات در دستگاه قضا-تسنیم| رییس قوه‌قضاییه از تشکیل کمیته ویژه سیاست‌های کلی انتخابات در دستگاه قضایی به ریاست دادستانی کل کشور خبر داد. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه روز گذشته مسوولان عالی قضایی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقوله انتخابات در قانون اساسی مورد تصریح قرار گرفته است ولکن طبیعی است که جزییات این امر مهم نیاز به قوانینی راهگشا دارد. سیاست‌های کلی انتخابات نیز با همین هدف ابلاغ شده است که دستگاه‌های گوناگون به ابعاد مختلف انتخابات خصوصاً در بحث تقنین و نظارت توجه داشته باشند.

سفر معاون اجرایی رییس‌جمهور به استان خراسان رضوی-ایسنا| محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهور دیروز عازم خراسان رضوی شد.

شرکت در جلسه ارزیابی میزان تحقق مصوبات سفر رییس‌جمهوری، جلسه اقتصاد مقاومتی، جلسه کارگروه زیارت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی از اهم برنامه‌های وی در سفر به مشهد مقدس است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر