امریکا باید دسترسی ایران به بازارهای مالی را تضمین کند

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۳۶

سیدعباس عراقچی معاون وزارت خارجه و رییس ستاد پیگیری اجرای برجام در گفت‌وگویی با صدا و سیما در خصوص اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه امریکا که گفته بود «حمایت ایران از گروه‌های مقاومت حل سریع مشکلات بانکی را دشوار می‌کند»، با تاکید بر اینکه ادعاهای اخیر وزیر خارجه امریکا غیرقابل پذیرش است، عنوان کرد: ما از ادعاهای مطرح شده تعجب می‌کنیم. در طول مذاکرات برای آنها کاملا روشن کردیم که مسائل امنیتی، دفاعی و موشکی و سیاست‌های منطقه‌یی جمهوری اسلامی و مسائلی که مربوط به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود، قابل مذاکره نیست و قابل تردید هم نیست و ربطی هم به مذاکرات هسته‌یی ندارد.

وی با بیان اینکه درست است که آنها برخی از تعهداتشان را انجام داده‌اند ولی تعهدات دیگری را نیز در برجام پذیرفته‌اند، عنوان کرد: امریکا باید دسترسی ایران به بازارهای مالی، بانکی، فناوری و تجاری را تضمین و تسهیل کند. عراقچی تصریح کرد: اگر امریکا و اروپا در این راستا گامی برمی‌دارند در حقیقت در راستای اجرای تعهداتشان است و نمی‌توانند بگویند که ما فراتر از تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

عراقچی با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به برجام از سایر مسائل جدا است، گفت: طرف‌های امریکایی این را به خوبی می‌دانند، هرگونه ادعایی در این زمینه پذیرفتنی نیست و از دید ما فقط بهانه‌یی است برای اینکه از انجام تعهدات خودشان طبق برجام شانه خالی کنند. وی تاکید کرد: باید آنها را به انجام وظایفشان در برجام وادار کرد و این کار الان دارد صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر