نشست لوزان درمورد سوریه بی‌نتیجه بود

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۳۵

رییس مجلس شورای اسلامی نشست لوزان درباره سوریه را بی‌نتیجه دانست و گفت: مبارزه جدی با تروریسم نیازمند توجه به ریشه‌های فرهنگی این مساله است. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در دیدار پرمیسل سوبوتکا نایب‌رییس مجلس سنای چک به تحولات منطقه و اقدامات گروه‌های تروریستی اشاره کرد و افزود: مبارزه موثر با جریان‌های تروریستی مبارزه جدی با ریشه‌های آن را هم می‌طلبد. وی یادآور شد: امریکا و هم پیمانان او در منطقه یک فضای جنگ افروزی ایجاد کردند که منجر به زاد و ولد و افزایش فعالیت جریان‌های تروریستی در منطقه شده است، ولی این مشکل اکنون به منطقه محدود نیست و خطری است که کل جهان را تهدید می‌کند.

رییس مجلس با یادآوری بی‌نتیجه بودن نشست لوزان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا اعتقاد به حل بحران سوریه از طریق سیاسی داشت اما قدرت‌های جهانی و هم پیمانان منطقه‌یی آنها اعتقادی به حل بحران در این کشور از طریق گفت‌وگو ندارند و این یکی از دلایل شکست مذاکرات قبلی و همچنین نشست اخیر لوزان است.

وی با بیان اینکه تروریسم اکنون ریشه‌های فرهنگی هم دارد، افزود: تلاش برای ساقط کردن دولت قانونی سوریه منجر به آشفتگی و روی کار آمدن جریان‌های تروریستی در این کشور می‌شود، لذا باید سرنوشت این کشور به مردم سوریه سپرده شود. رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اعلام حمایت از اقدامات موثر دولت عراق در مبارزه با تروریسم گفت: با آزادسازی موصل در عراق گروه تروریستی داعش در عمل از این کشور بیرون خواهد رفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر