بحران وبا در هاییتی

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۴۶


نیویورک تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به بحران هاییتی اختصاص داده است. بر این اساس، با گذشت کمتر از یک هفته از وقوع توفان متیو در هاییتی و نبود آب سالم، غذا و سرپناه مناسب در مناطق روستایی این کشور، شیوع وبا این کشور را تهدید می‌کند. این روزنامه نوشته که بعد از پشت سر گذاشتن توفان اخیر، وبا به مشکل جدی برای این کشور تبدیل شده است. توفان متیو پس از عبور از هاییتی که منجر به کشته شدن صدها نفر شد، با وجود کاسته شدن از سرعت آن همچنان در امریکا ۱۰قربانی گرفت. این توفان که مدتی بعد از شدت آن کاسته شد، به سمت کارولینای شمالی حرکت کرد و باعث بارش باران‌های گرمسیری و بادهای شدید شد که نتیجه آن کشته شدن 10نفر در 3 ایالت بود.

فیگارو:

تیتر یک این روزنامه فرانسوی زبان به مساله کاهش اعتماد به اولاند برای انتخابات 2017 اشاره دارد. این روزنامه نوشته که دیگر کسی برای انتخابات 2017 به اولاند اعتماد ندارد. این گزارش در حالی است که پیش از این نیز، برخی نظرسنجی‌ها از نبود اعتماد فرانسوی‌ها به اولاند خبر داده بودند. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «هریسون اینتراکتیو»، اعتماد شهروندان فرانسه به فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور و مانوئل والس، نخست‌وزیر این کشور به عنوان زوج اجرایی با کاهش یک درصدی در ماه سپتامبر، به پایین‌ترین سطح خود رسید. تنها ۱۸درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اعلام کرده‌اند به اولاند اعتماد دارند که این میزان با سطح محبوبیت این مقام فرانسوی در ماه مارس برابری می‌کند. نخست‌وزیر این کشور نیز تنها موفق شده تا اعتماد ۲۲درصد از فرانسوی‌ها را جلب کند که این میزان با ماه مه برابر است.

مارکا:

این روزنامه ورزشی تیتر خود را به بازی‌های تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا اختصاص داده است. 4تیم نخست لالیگا تنها با دو امتیاز از یکدیگر فاصله دارند. ویروس فیفا باعث شد سرخیو راموس، خوردی آلبا، سرخی روبرتو و سائول نیگس آسیب ببینند. در این شرایط بارسلونا به مصاف دپورتیوو لاکرونیا می‌رود، رئال مادرید برابر رئال بتیس قرار می‌گیرد، اتلتیکومادرید میزبان گراناداست و سویا مهمان لگانس است. این روزنامه همچنین به نخستین دیدار هفته هشتم لالیگا نیز اشاره کرده است. بازی لاس پالماس و اسپانیول نیز بدون گل به پایان رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر