خانه‌ تکانی در سینماهای تهران

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۴۵

با پایان تعطیلی چند روزه‌ سینماها در سوگ حسینی، فیلم‌های جدیدی در صف اکران قرار گرفته‌اند؛ فیلم‌هایی که هر چند به مناسبت این ایام از ژانر محبوب سینمای ایران یعنی کمدی در آنها خبری نیست اما ترکیب متنوع و متفاوتی را شکل داده‌اند. به گزارش ایسنا «این زن حقش را می‌خواهد» به کارگردانی محسن توکلی از شنبه ۲۴مهرماه روی پرده‌ سینماها رفت.

ناصر شعبانی تهیه‌کننده و بابک کایدان نویسنده این فیلم هستند که فیلمبرداری آن در مناطق مختلف شهر تهران مثل زعفرانیه، کن، اشرفی اصفهانی و... انجام شده است و از همین شنبه با سرگروهی سینما کورش اکران می‌شود. روشنک عجمیان، مینا جعفرزاده، رسول توکلی و رضا آشتیانی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

محسن توکلی که تدوینگر سینما نیز بوده است، پیش از این فیلم، فیلم‌های«دوربین»، «قرار بعدی همانجا» و «انسان‌ها» را هم کارگردانی کرده است. «نیمه‌شب اتفاق افتاد» دومین فیلم سینمایی تینا پاکروان بعد از فیلم «خانوم» است که از چهارشنبه ٢٨مهر ماه اکران می‌شود. داستان فیلم ماجرای «عشق‌های نامتعارف از عروسی تا عزاست» که طلا معتضدی، نویسندگی آن را بر عهده داشته و تینا پاکروان با مشارکت امیرحسین عبداللهی آن را تهیه کرده است.

ابتدا قرار بود، این فیلم بعد از «لانتوری» در گروه سینمایی«آفریقا» اکران شود اما فیلم «اروند» به دلیل مضمونش که با هفته دفاع مقدس همخوانی داشت همچنین ایام محرم، جایگزین آن شد و این‌ بار قرار است«نیمه‌شب...» از چهارشنبه ۲۸مهر در سینماها به نمایش درآید. بازیگرانی چون حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، شقایق فراهانی و... حضور دارند.

«متولد ۶۵» دیگر فیلم در نوبت اکران است که از پنجم آبان ‌ماه در سینماها اکران می‌شود. این فیلم نخستین تجربه‌ کارگردانی مجید توکلی در قالب سینماست که محمدمهدی عسگرپور، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته و محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. فیلمنامه‌ متولد ۶۵ به قلم جمیله دارالشفایی نوشته شده و قصه خاطره و افشار است که روزی تصمیم می‌گیرند بر خلاف زندگی معمول، مدل آدم‌های پولدار شهر باشند!

هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی و آنا نعمتی بازیگران این فیلم هستند که توانست در جشنواره‌ سی‌وچهارم فیلم فجر نامزد سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو باشد. «متولد٦٥» بعد از «فروشنده» در گروه آزاد اکران عمومی می‌شود و پخش آن را هم موسسه «فیلمیران» بر عهده دارد.

«یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی هم یک فیلم سیاسی یا به قول کارگردانش«انقلابی» است که داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست نیروهای روس و انگلیس را روایت می‌کند. «سیانور» دومین ساخته‌ سینمایی بهروز شعیبی پس از «دهلیز» نیز از اواخر مهر ماه در سینماهای تهران و شهرستان‌ها اکران می‌شود.

«سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» دیگر فیلمی است که در نوبت اکران قرار دارد و بعد از فیلم «خشکسالی و دروغ» در گروه سینمایی «زندگی» اکران می‌شود و تاریخ دقیق آن مشخص نیست و با توجه به مضمون کمدی آن مشخص نیست حتی بعد از «خشکسالی...» هم فرصت اکران پیدا کند.

فیلم سینمایی«سه بیگانه...» به کارگردانی مهدی مظلومی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی نخستین فیلم بلند سینمایی مظلومی است که مضمونی کمدی دارد و بخش‌هایی از فیلم هم در ارمنستان جلو دوربین رفته است. «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند هم فیلم دیگری است که در قالب انیمیشن، متناسب با ایام محرم و صفر تولید و اکران شده است.

در معرفی این فیلم آمده است:«ناسور» راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین‌ (ع) و یارانش در دل همه‌ آزادیخواهان جهان ایجاد شده و واقعه کربلا در بخش اعظمی از داستان آن به تصویر کشیده می‌شود. برادران دالوند که استودیو انیمیشن آریا صنعت تخیل را در سال ۱۳۸۰ تاسیس کرده‌اند، پیش از این نیز انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» را با کارگردانی کیانوش و تهیه‌کنندگی داریوش تولید و اکران کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر