اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۲۱

طرح ایجاد منطقه آزاد سیستان با جدیت پیگیری می‌شود

زاهدان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نماینده‌های سیستان و بلوچستان در زمینه پیگیری طرح ایجاد منطقه آزاد سیستان ضعیف عمل کرده‌اند.

علی‌اوسط هاشمی دیروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به هجمه‌ها علیه خواست مردم منطقه سیستان برای راه‌اندازی منطقه آزاد اظهار کرد: کسانی که ادعای حمایت از حقوق مردم را دارند تاکنون حتی یک نطق در دفاع از لایحه منطقه آزاد سیستان نداشته‌اند. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به‌ منظور تصویب لایحه تاکنون با رییس مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس دیدار داشته‌ام و در مورد ضرورت ایجاد منطقه آزاد سیستان توضیحاتی به آنها ارائه شده است. هاشمی اظهار کرد: از معاون اول رییس‌جمهور درخواست کردم جلسه فوق‌العاده تدبیر برای دفاع از لایحه ایجاد منطقه آزاد سیستان در مجلس گذاشته شود و به اعضای جلسه هم پیشنهاد شده است.


بازدید از موقعیت گردشگری راه‌ آهن شمال

ساری رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به همراه توحیدی فرماندار سوادکوه، بزرگ‌نیا مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، با همراهی گران‌پاشا مدیرکل راه‌آهن شمال از موقعیت‌های گردشگری راه‌آهن شمال بازدید کردند. در این بازدید گران‌پاشا با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در منطقه بیان کرد: صنعت گردشگری با ویژگی‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌یی روشن تلقی می‌شود. سرمایه‌گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌های گردشگری خاصه جهانگردی رو به افزایش است. امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد‌کننده مشاغل جدید است. وی افزود: طبیعت زیبای منطقه سوادکوه با خصوصیات اقلیمی و آب و هوایی ویژه، مردمی با فرهنگ و تمدن کهن، آداب و رسوم و سنن باستانی و اماکن بسیار قدیمی با سبک معماری بی‌‌نظیر که در کمتر منطقه‌یی می‌توان پیدا کرد، نشان می‌دهد که ظرفیت پذیرش گردشگر در منطقه وجود دارد و برای همین باید زیرساخت‌های مورد نیاز توسط مسوولان در این منطقه ایجاد شود و برای تحقق این امر مهم مشارکت تمامی افراد و مسوولان دست‌‌اندرکار مورد نیاز است. گران‌پاشا توسعه این صنعت در منطقه را از نظر اقتصادی به عنوان یک منبع تامین درآمد برای مردم منطقه مهم خواند. وی از مشخصه‌های تاریخی، اجتماعی، اقلیمی، مسیر زیبای کوهستانی و فنی راه‌آهن شمال به عنوان عوامل جذب توریست نام برد و از آمادگی راه‌آهن برای راه‌اندازی قطار گردشگری در منطقه خبر داد.


برگزاری نخستین گردهمایی مجریان نمایشگاه‌های عمومی کشور

اراک نخستین گردهمایی مجریان نمایشگاه‌های عمومی کشور عصر روز شنبه در محل هتل امیرکبیر اراک آغاز شد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران در استان مرکزی گفت: 30مجری برگزاری نمایشگاه‌های عمومی از استان‌های تهران، اصفهان، همدان، مازندران، گلستان، گیلان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، هرمزگان، خوزستان، البرز و لرستان در این گردهمایی حضور دارند. مهدی جهان‌میرزایی افزود: سیاست‌گذاری درخصوص حمایت از غرفه‌داران، چگونگی اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های دولتی و خصوصی، آشنایی با سامانه توسعه تجارت ایران، تبلیغات و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین محورهای گردهمایی است. وی اضافه کرد: در پایان این گردهمایی یک کارگاه آموزشی ویژه برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.


صدور بیش از 2 هزار کارت اعتباری در سمنان

سمنان دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان گفت: بیش از 2هزار کارت اعتباری براساس درخواست مشتریان در سه سطح از ابتدای مهر 95 با ابلاغ دستورالعمل صدور کارت‎های اعتباری در استان برای شهروندان متقاضی صادر کرده است.

حسن مونسان دیروز گفت: این کارت‌ها در سه سطح کارت‌های برنزی 100میلیون ریالی، کارت نقره‌یی 300میلیون ریالی و کارت طلایی 500 میلیون ریالی از سوی بانک ملی استان سمنان صادر و به مشتریان پرداخت شده است.

مونسان از اجرای طرح صدور کارت اعتباری 100میلیون ریالی قبل از ابلاغ این دستورالعمل به صورت آزمایشی در بانک ملی استان سمنان خبر داد و گفت: این بانک در اجرای این طرح نیز برای 4هزار نفر از مشتریان، کارت اعتباری 100میلیون ریالی صادر و به آنان واگذار کرد.

مونسان با اشاره به اجرای دستورالعمل کارت‌های اعتباری جدید در سه سطح از اول مهر 95 در استان سمنان همزمان با سراسر کشور گفت: مشتریان می‌توانند با مراجعه به شعب‌ بانک ملی با توجه به نیاز و توانایی خود، کارت اعتباری تقاضا کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان، سقف اعتبار این نوع کارت‌ها را در سه سطح 100، 300و 500 میلیون ریالی اعلام کرد و گفت: کارت‌های اعتباری جدید کارت‌های دایمی است که با پرداخت بخشی از اقساط، بارها قابلیت تامین اعتبار و تمدید از سوی بانک صادرکننده را دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر