نمایشگاه معرفی دستاوردهای تولیدات سلامت‌محور

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۱۹

مازندران به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا و با هدف معرفی تولیدات فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سلامت‌محور، نمایشگاهی با حضور کارخانجات در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری (میدان امام‌خمینی‌(ره)) به مدت ۳روز برگزار می‌شود.

مجید سعیدی، تامین غذای ایمن و سلامت‌محور را از برنامه‌های اساسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد و افزود: این معاونت علاوه بر افزایش نظارت مستمر بر فرآیند تولید فرآورده‌های غذایی و بهداشتی و بررسی این محصولات در سطح عرضه، برنامه‌های مدونی را با هدف کاهش مخاطرات مواد غذایی و درراستای سیاست‌های بخش سلامت در دستور کار قرار داده است.

وی با اعلام اینکه شعار روز جهانی غذای سال۲۰۱۶ «آب و هوا در حال تغییر است، کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند» است، افزود: ویژه‌برنامه‌های سراسری روزجهانی غذا سال۱۳۹۵ براساس محور: «اصلاح الگوی تغذیه، برای حفظ و ارتقای سلامت» است که شامل اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه‌های کاهش مصرف قند، نمک، چربی، نشانگرهای رنگی تغذیه‌یی، برچسب اصالت، مبارزه با قاچاق کالا و ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت است. اجرای صبحانه سلامت، توزیع بروشورهای آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، آموزش به مردم و اصناف توسط کارشناسان واحد نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی درخصوص تشخیص محصولات غیرمجاز و قاچاق، برگزاری مسابقه و اعلام نفرات برتر با موضوع (غذا، تحرک، سلامت) برای دانش‌آموزان و... ازجمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این روز است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر