تسنیم| ترابردپذیری شمارهها امکان اثاثکشی بین اپراتوری را فراهم میکند به این شکل که اگر بهعنوان مثال مشترک همراه اول هستید ولی از خدمات این اپراتور رضایت ندارید، میتوانید با همان شمارهیی که دارید به سمت اپراتور دیگری مثل ایرانسل بروید.
البته این فرض دو طرفه است و اگر مثلا از مشترکان ناراضی ایرانسل هم باشید، میتوانید به اپراتور دیگری که مدنظرتان است و از اعتبار بالاتری نزد شما برخوردار است، بروید.
متقاضیان ترابرد شماره میتوانند به سایت اپراتور مدنظرشان (اپراتوری که قصد مهاجرت به آن را دارند، بروند) مراجعه و فرم مربوطه در زمینه ترابرد را پر کرده و درخواست خود را ثبت کنند.
با این حال بسیاری از اهل فن (مشتاقان طرحهای ارتباطی) هم هستند که به محض رونمایی از این طرح، سریعا به سمت مهاجرت رفتند و عطای اپراتور خود را به لقایش بخشیدند.
در چنین شرایطی بسیاری از مشترکان ترابرد شده در اپراتور جدید به این نکته پی بردند که تغییری در خدمات به وجود نیامده و بعد از چند هفته تصمیم به بازگشت گرفتند.
همین افراد، متقاضیان دیگری را هم که در صف ترابرد به اپراتور دیگری بودند از انجام این کار سست کردند و در حال حاضر افرادی هستند که تقاضای ترابرد داده اما سریعا پشیمان شدهاند.
در حال حاضر سوالی برای این قبیل افراد مطرح است «در صورت انصراف از انجام ترابرد، آیا امکان بازگشت به اپراتور قبلی وجود دارد؟»
پاسخ به این سوال براساس شرایط در نظر گرفته شده به شرح زیر است: «در صورت انصراف مشترک از درخواست خود در حین مراحل ترابرد، مشترک میتواند تا قبل از شروع فرآیند اجرا یعنی 15دقیقه قبل از قطع سیمکارت قبلی، با مراجعه به اپراتور پذیرا درخواست انصراف خود را اعلام کند.
گزینه انصراف برای مشترک از طریق کد رهگیری تا زمان فرآیند اجرا روی پرتال اپراتور پذیرا فعال است.
در صورت انصراف پس از انجام ترابرد، مشترک میتواند درخواست بازگشت به اپراتور قبلی را با مراجعه به آن اپراتور بهعنوان ترابرد جدید انجام دهد. که در این صورت مشترک میتواند بدون محدودیت زمانی به شبکه اپراتور قبلی بازگردد.
در صورتیکه اپراتور قبلی اپراتور پایه مشترک نباشد، محدودیت تعداد ترابرد در سال (دوبار در سال) رعایت میشود.»