اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۱۴

هشدار به ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی

رگولاتوری اعلام کرد: قابلیت ارسال پیامک تمامی سیم‌کارت‌هایی که به صورت شخصی برای سایر مشترکان پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال می‌کنند، مسدود می‌شود.

در این راستا رگولاتوری در تایید این گزارش اعلام کرد که قابلیت ارسال پیامک تمامی سیم‌کارت‌هایی که به صورت شخصی برای سایر مشترکان پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال می‌کنند، مسدود می‌شود.

حسین فلاح جوشقانی، معاون رگولاتوری گفت: با راه‌اندازی سامانه غیر فعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی (سامانه ۸۰۰)، برخی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق شماره‌های شخصی برای مشترکان ارسال می‌شود که باعث نارضایتی مردم شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، خدمات پیامک انبوه، خدماتی است که پیامک‌ها از طریق فرستنده مشخص و از طریق شبکه‌های ارتباطی بدون درخواست قبلی کاربران و پرداخت هزینه توسط آنان دریافت می‌شود و جنبه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دارد.

وی ادامه داد: ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره‌های شخصی از مصادیق پیامک انبوه بوده و طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطی باید امکان فعال‌سازی یا غیر فعال‌کردن دریافت پیامک‌های انبوه از این طریق را برای کاربران فراهم کنند.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: بر همین اساس رگولاتوری اپراتورها را ملزم کرده است تا زمان ایجاد این امکان برای کاربران، در صورتی که مشترکان از طریق سیم‌کارت شخصی خود به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام کنند، امکان ارسال پیامک آنها مسدود شود. فلاح جوشقانی درباره رفع مسدودسازی ارسال پیامک سیم‌کارت‌های شخصی گفت: پس از ایجاد امکان فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی دریافت پیامک انبوه برای کاربران و تایید رگولاتوری، پس از اطلاع‌رسانی، امکان باز کردن قابلیت ارسال پیامک انبوه برای این دسته از سیم‌کارت‌های مشترکان فراهم می‌شود.


ساخت ساعت هوشمند ویژه سلامتی

انگجت| تصاویر جدیدترین محصول یک شرکت تولید‌کننده محصولات فناوری منتشر شد. به تازگی تصاویر جدیدی از یک محصول هوشمند متعلق به شرکت «اچ تی سی» تایوان منتشر شده که نشان‌دهنده آخرین دستاورد فناوری این شرکت است. نام این محصول که یک ساعت هوشمند آندرویدی هم محسوب می‌شود، Halfbeak نام دارد. محصول جدید «اچ تی سی»، یک ساعت تندرستی است که دارای یک حسگر برای اندازه‌گیری ضربان قلب و همچنین حسگرهای دیگر برای امور ورزشی است. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با نرم‌افزار به کار رفته در Halfbeak منتشر نشده است.

گفته می‌شود که صفحه نمایشگر آن دایره شکل و دارای وضوح تصویر ۳۶۰ در ۳۶۰پیکسل است. البته سهم بازار گوشی‌های «اچ تی سی» کاهش یافته و انتظار می‌رود با عرضه ساعت‌های هوشمند تا حدودی وضعیت مالی این شرکت بهبود پیدا کند.


جمع‌آوری گوشی‌های گلکسی با بسته ضدحریق

آسوشیتدپرس| سامسونگ الکترونیکس در یک اقدام احتیاطی در برابر خطر آتش گرفتن یا انفجار، برای مشتریانش در امریکا که باید گوشی‌های گلکسی نوت۷ را به فروشندگان بازگردانند، بسته‌های ضدحریق ارسال می‌کند.

سامسونگ به مشتریان امریکایی که تلفن هوشمند گلکسی نوت۷ را از وب‌سایت این شرکت خریداری کرده‌اند، گزینه بسته‌های حمل را عرضه می‌کند که هزینه آنها از پیش پرداخت شده است اما افرادی که این گوشی‌ها را از اپراتورها دریافت کرده‌اند باید برای دستورالعمل مربوط به فراخوان، به وب‌سایت اپراتورشان مراجعه کنند. سامسونگ به‌دنبال انتشار اخبار آتش گرفتن گوشی‌های متعدد گلکسی نوت۷ و فراخوان آنها، روز سه شنبه اعلام کرد عرضه نوت۷ را تنها دو ماه پس از معرفی این گوشی به بازار متوقف می‌کند. این غول فناوری کره‌یی اکنون باید به جمع‌آوری بیش از 1.5میلیون گوشی گلکسی نوت۷ معیوب بپردازد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، سامسونگ اعلام کرده بسته حمل این شرکت مطابق با استانداردهای امریکا برای حمل باتری‌های یون لیتیومی یا دستگاه‌های حاوی این باتری‌هاست. سامسونگ در دوم سپتامبر برای 2.5میلیون دستگاه گوشی گلکسی نوت۷ به‌دلیل باتری‌های معیوبی که باعث شدند بعضی از این گوشی‌ها آتش بگیرند فراخوان داد، اما مشکلات مشابه در گوشی‌های تعویض شده هم مشاهده شده است. این شرکت مانند بسیاری از سازندگان تلفن همراه از باتری‌های یون لیتیومی استفاده می‌کنند که وزن سبک و شارژ طولانی‌تری دارند. سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند جهان از نظر سهم بازار است و پس از آن اپل و هوآوی قرار دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر