روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۷۴

2رییس‌جمهور اروپایی به تهران سفر می‌کنند-تسنیم| دو رییس‌جمهور اروپایی در راس هیاتی عالی‌رتبه به تهران سفر می‌کنند. «سائولی نینیسته» رییس‌جمهور فنلاند و «باقر عزت بگوویچ» رییس‌جمهور بوسنی و هرزگوین در سفرهای جداگانه نیمه اول آبان‌ماه به تهران سفر می‌کنند. دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه ایران، مباحث دوجانبه، پیگیری توافقات کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و رایزنی درباره مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی از عمده برنامه‌های روسای جمهور فنلاند و بوسنی و هرزگوین به تهران است.

اتخاذ تصمیم نهایی درمورد معاون سیاسی وزیر کشور-ایرنا| سخنگوی وزارت کشور گفت: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مورد انتصاب معاون سیاسی جدید این وزارتخانه هفته جاری تصمیم نهایی می‌گیرد.

سید سلمان سامانی دیروز در پاسخ به سوالی درباره تصمیم وزیر کشور برای معاونت سیاسی این وزارتخانه افزود: بررسی‌ها برای انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور نهایی شده و ان‌شاء‌الله این هفته تصمیم‌گیری‌ها نهایی می‌شود. برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که علی‌اصغر احمدی یکی از گزینه‌ها برای تصدی معاونت سیاسی وزیر کشور است.

همه نگرانی‌های مربوط به بازی ایران و کره از عدم شناخت نسبت به مردم بود-ایسنا| معاون حقوقی رییس‌جمهوری در یادداشتی بر ضرورت پرهیز از پیشداوری منفی درباره مردم تاکید کرد. در بخشی از این یادداشت آمده است:

«ما البته مطمئن بودیم که جای نگرانی نیست و مردم خودشان همچون گذشته حرمت سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را رعایت می‌کنند چنانکه در سال‌های همزمانی عید نوروز با محرم مردم هم جشن طبیعت را گرامی می‌داشتند و هم حرمت عزاداری‌ها را رعایت می‌کردند. امسال هم یک بار دیگر شکوه سوگواری مذهبی و غرور ملی را توام با هم به نمایش گذاشتند و استادیوم ورزشی آزادی را به حسینیه‌یی 100هزار نفری بدل کردند. پیام رسای این اتفاق آن بود که نسبت به مردم پیشداوری‌های منفی نداشته باشیم نه تنها در مساله ورزش که در سایر مسائل اجتماعی و سیاسی هم به درک و شعور مردم باید احترام گذاشت.»

ایران تا شکست کامل تروریست‌ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد- اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن انفجار تروریستی اخیر در شمال شرق بغداد گفت: ایران تا شکست کامل تروریست‌ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد و امیدوار است در سایه وحدت و یکپارچگی تمام مردم عراق و سایر کشورهای منطقه سایه شوم این پدیده نفرت‌انگیز از منطقه رخت بربندد.

ابلاغ پیام ظریف به وزیر خارجه اردن - ایسنا| مجتبی فردوسی‌پور سفیر ایران در امان، پنج‌شنبه گذشته با نایف زیدان، جانشین قائم‌مقام و رییس دایره امور عربی و خاورمیانه وزارت خارجه اردن، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار ضمن ابلاغ پیام وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به همتای اردنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی در دولت جدید اردن تاکید کرد. دوطرف در این دیدار بر ضرورت همکاری و هماهنگی‌های دوجانبه و همچنین در راستای اجلاس‌های بین‌المللی پیرامون راه‌حل سیاسی بحران‌های منطقه‌یی و توسعه ثبات و امنیت آن تاکید کردند.

علاقه روس‌ها به حضور ایران در مذاکرات لوزان- ایلنا| میخاییل باگدانف معاون خاورمیانه وزیر خارجه روسیه در بیانیه‌یی روز شنبه اعلام کرد که روسیه خواهان حضور ایران، عراق و مصر در گفت‌وگو‌های این دوره لوزان است و کشورش در مورد این مساله با امریکای‌ها بحث و گفت‌وگو کرده است. به علاوه اینکه کشورش معتقد است که فرآیند حل و فصل باید با حضور کشورهایی که در طرف‌های سوریه‌یی ذی‌نفوذ هستند، شکل بگیرد. وی افزود: قرار است مذاکرات لوزان در مورد آغاز مجدد آتش‌بس جدید در سوریه باشد.

اوباما دنبال رفع موانع اجرای برجام قبل از ترک کاخ سفید است- ایسنا| حسین موسویان، دیپلمات پیشین کشورمان در گفت‌وگویی با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت خزانه‌داری امریکا که بر اساس آن معاملات با ایران بر پایه‌ دلار تا زمانی‌ که وارد نظام مالی امریکا نشود، آزاد خواهد بود، گفت: این اقدام امریکا یک اقدام مهم در رفع موانع اجرای بهینه برجام است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا دو دستورالعمل مهم درباره ایران صادر کرد و این سومین اقدام وزارت خزانه‌داری امریکا در جهت تسهیل روابط اقتصادی سایر کشورها با ایران است. موسویان همچنین دستورالعمل جدید وزارت خزانه‌داری امریکا را تلاش دولت اوباما برای حل موانع اجرای برجام قبل از ترک کاخ سفید دانست.

ایران خواهان توقف فروش سلاح به عربستان و امارات شد- آنا| غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در اجلاس سالانه کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ما قویا از کشورهای صادر‌کننده سلاح می‌خواهیم به تعهدات خود در حقوق بین‌الملل پایبند باشند و فروش و صدور سلاح و ارائه پشتیبانی نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را که در حال تجاوز به یمن هستند، متوقف کنند.

تقویت روابط ایران و چین به نفع 2کشور است- ایرنا| رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار و رییس کارگروه ارتباطات و صنایع ارتباطی مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیاتی از مقامات دولتی استان هوبی چین گفت: تقویت روابط ایران و چین به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در آسیا به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود. وی همچنین با اشاره به اینکه تقویت روابط ایران و چین به نفع دو کشور است، گفت: مجلس و کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور در تمام زمینه‌ها به ویژه در حوزه صنعت را دارند.

برنامه ویژه روسیه برای لغو روادید با ایران - ایسنا| ولگ سافونوف رییس اداره فدرال گردشگری روسیه از آغاز کار برای لغو روادید گروه‌های گردشگری ایران و هند به این کشور خبر داد. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: در حال حاضر وزارت امور خارجه و اداره فدرال گردشگری روسیه برنامه ویژه‌یی را برای تسریع در عملیاتی شدن این طرح دارند تا شمار گردشگران ایرانی و هندی به روسیه افزایش یابد. همچنین اداره فدرال گردشگری روسیه اعلام کرد: گردشگران ایرانی در جمع 20کشور اول بازدیدکننده از این کشور قرار دارند.

بازپس‌گیری همزمان 18 امضا از طرح استیضاح فانی-ایسنا| عبدالکریم حسین‌زاده، نایب‌رییس فراکسیون امید از باز پس‌گیری همزمان امضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش توسط 18 عضو فراکسیون امید خبر داد و گفت: دو جلسه مجزای شورای مرکزی و مجمع عمومی فراکسیون امید به مساله استیضاح علی فانی اختصاص یافت که درباره ضرورت‌های استیضاح و تاثیر تغییر وزیر آموزش و پرورش بر معیشت و درآمد فرهنگیان به تفصیل صحبت شد. وی افزود: دلایل متعدد استیضاح‌کنندگان به بحث گذاشته شد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تغییر فانی راه‌حل نیست و مشکلی از جامعه فرهنگیان کشور را حل نمی‌کند به همین دلیل دوستان امضای خود را از پای استیضاح برداشتند. اجماع در این موضوع به خصوص اتحاد و نظر جمعی فراکسیون را نشان داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر