کشف یکمیلیارد تومان موادغذایی قاچاق در تهران
دبیرخانه کمیسیون برنامهریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف ۱۰میلیارد ریال موادغذایی قاچاق توسط عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ویژه شرق این استان خبر داد. عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی ویژه شرق استان تهران در پی اطلاع از تخلیه 10کانتینر موادغذایی قاچاق در یکی از سردخانههای شرکت تولید لبنیات، در محل حاضر و سردخانه را مورد بازدید قرار دادند. پس از بررسی اسناد کالا مشخص شد که 200تن ذرت مکزیکی از بندر شهیدرجایی بارگیری و در سردخانه مذکور تخلیه شده که در بازرسیها مقادیری ذرت کشف شد. ارزش تقریبی این کالاها حدود 10میلیارد ریال است و مالک آن حدود 25تن از این کالاها را به بازار عرضه کرده بود. در ادامه بازرسیها از قسمتهای مختلف این سردخانه از این جعبهها مقادیر زیادی نیز نخودفرنگی کشف و مشخص شد تمام جعبهها یک شکل است، با توجه به اینکه مالیات و تعرفه گمرکی ذرت20 درصد و نخودفرنگی 50درصد است، شرکت چینی این بستهبندی را به سفارش صاحب کالا انجام داده است. صاحب کالا ضمن درخواست از کشور صادرکننده تمام مشخصات درون جعبهها، رنگ و نوشتهها را یکسان سفارش داده اما
داخل بستهبندیهای ذرت، نخودفرنگی بستهبندی شده بود. این پرونده به همراه متهمان در اختیار دادسرا قرار گرفت و سردخانه مذکور به دستور قضایی پلمب شد.
اعتبار 2500 میلیارد تومانی تکمیل کریدور شمال- جنوب
معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت با بیان اینکه تا پایان سال 60 کیلومتر دیگر از کریدور شمال- جنوب در غرب کشور یا همان کریدور شماره 10 به بهرهبرداری میرسد، گفت: برای اتمام عملیات اجرایی این پروژه در 5 سال 2500میلیارد تومان اعتبار میخواهیم. به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی با بیان اینکه کریدور شماره 10 نزدیکترین مسیر اتصال خلیج فارس به اروپاست، اظهار کرد: کریدور شمال - جنوب در غرب کشور به 77قطعه اجرایی تقسیم شده است و از 6 استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان میگذرد. وی ادامه داد: طول تمام مسیر کریدور شمال - جنوب از بندرعباس تا مرز بازرگان 1480کیلومتر است. درحال حاضر 680کیلومتر این کریدور به صورت آزادراه و بزرگراه زیر بار ترافیک است. 800کیلومتر راه اصلی وجود دارد که این مسیر را باید یا به بزرگراه یا به آزادراه تبدیل کنیم. معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: درحال بررسی هستیم که در این 800کیلومتر باقی مانده کدام قطعات قابلیت تبدیل به آزادراه و کدام مناطق قابلیت ساخت بزرگراه را دارد.